OBRTNIČKE TAJNE: Dizajnerski potpis Jelene Holec na odjeći visoke mode

Jelena Holec iz Dugog Sela, uspješna mlada dizajnerica, koja osvojila je ljubitelje mode na mnogim domaćim i inozemnim revijama, a svoje je uspješne kreacije prezentirala i na najvećoj hrvatskoj modnoj platformi – Cro A Porteru, gotovo meteorski razvija svoj modni brend Yelena H. 

Razgovarao: Milivoj Pašiček

*Serijal “Obrtničke tajne” ostvaruje se uz pomoć dodijeljenih sredstava Zagrebačke županije

Završili ste modni dizajn na Tekstilno tehnološkom fakultetu. A kada zapravo počinje vaše zanimanje za modu?

Oduvijek su me privlačila kreativna i stvaralačka zanimanja, a spletom okolnosti i odabirom fakulteta odlučila sam da to bude moda. Kreativne branše su vrlo slične s karakterom i možda u budućnosti odlučim proširiti opus djelatnosti.

Kako biste opisali svoje prve korake prema modnim pistama? Kakvi su to bili modeli s kojima ste krenuli?

U početku samo želite stvarati. Ne znate za koga,što se najbolje prodaje, u čemu ste najjači, tako da su kolekcije bile daleko konceptualnije i razigranije,usudujem se reći nenosive,jer tako razmišljate kada izadete s fakulteta.

Danas su vam u fokusu konstrukcijski kompleksna odjevna rješenja u kombinaciji s digitalnim tiskom koji sama dizajnirate. Što vas je dovelo na taj put?

Teško je pronaći svoj jezik s korištenjem gotovih tkanina,zato sam odlučila dizajnirati svoje.

Može li se reći kako je digitalni print na odjeći postao na neki način i vaš dizajnerski potpis?

Definitivno je prepoznatljiv element. Uzorci na tkaninama uvijek moju inspiraciju,i klijentice su prepoznale taj slijed i vole ga ponovno vidjeti.

Je li teško spojiti modu i vrhunsku tehnologiju, što je vama uspjelo po mnogim komplimentima s revija?

Da biste radili kvalitetno morate pratiti tehnologiju kao i u svakom drugom zanimanju. Ne morate usvojiti svaki dio,ali odabrati ono što odgovara vašem dizajnu i inplementirati u svoju ključno je zbog kvalitete proizvoda.

Pretpostavljamo kako je za vaš posao vrlo važna kvaliteta tiska. Kako pronalazite najbolje?

Hrvatska je tu još u začecima,ipak smo mi jedno mikro tržište,  ali pojedinci nude proizvode i tkanine koje mogu konkurirati Europi i jačim modnim mekama.

Rekoste kako želite da vaši komadi traju i da žene koje nose vašu odjeću mogu i nakon par godina uživati u svom kaputu ili jakni. Kako to postižete?

Pobornica sam slow fashiona, trendovi gomilanja i bacanja nekvalitetne robe nisu moj ideal dizajnerskog, a ni ekološkog pogleda na svijet. Trudimo se proizvesti zanimljive komade koji slijepo ne prate trendove, a mogu trajati i desetke godina.

Tkanine koje često sama dizajnirate poznate su kao izrazito kolorističke. Je li to neka vaša poruka?

Nisam minimalist,i ne mogu ni raditi takve stvari. Volim boje, tkanine su nekad smirenije, nekad pršte životom. Možda se umirim s vremenom.

Kako zapravo nastaju svi ti uzorci?

Kolažiranjem fotografija, dupliciranjem elemenata i dodatnim crtanjem u digitalnim programima. Ili, laički rečeno, satima provedenim za računalom.

U svojim kreacijama nastojite naglasiti liniju tijela i žensku figure. Kako uspijevate postići taj sklad?

Biranjem silueta odjeće koje će naglasiti ženske atribute i dodavanjem elemenata koji će dodatni naglasiti senzualnost tijela.

Ponekad, da biste unijeli neku novinu, surađujete i s umjetnicima, kao na primjer s fotografkinjom Marom Milin. Što vas je potaklo na to?

Želja za momentom iznenadenja. Svaka kolekcija mora imate nešto drugačije i posebno i želite nadograditi postojeća znanja ubacivanjem nečeg novog i drugačijeg.

Radite i po željama klijenata, po narudžbi. Kako izgleda ta suradnja i kakve su cijene recimo za haljine?

Najčešće žene trebaju odjeću za neku izuzetno svečanu ili poslovnu prigodu, gdje se naše postojeće kolekcije ne uklapaju.Tada ja saslušam neke želje i preference i u dogovoru napravim par skica, te sa strankom odaberemo idealno. Možete napraviti najljepšu zelenu koncertnu haljinu, ali ako sopranistica ne voli zelenu, neće je iznijeti. Klijent mora nositi odjeću, a ne obrnuto.

Nastupali ste na mnogim revijama. Koje su vam posebno drage i zašto?

Teško mi je izdvojiti najdraže, svaka je posebna na svoj način. Zagreb smatram svojim gradom gdje sam doma, jednom smo radili divan projekt u Umjetničkom paviljonu, to je definitivno bio poseban doživljaj. Sve je bilo na svom mjestu, mala publika, i paviljon u svrsi obrtnika, za što je i sagraden u početku. Jedna zaokružena priča.

Kako ocjenjujete hrvatski modni trenutak danas? Kako se odijevajz Hrvatice?

Cijenim svaki pomak od kalupa high street modnih kuća, i drago mi je da ga ima što više. Fali nam malo hrabrosti, ali otvaramo se, i sve manje brinemo što drugi misle.