VEČERAS SPEKTAKULARNO OTVARANJE: Nakon više od 300 godina Pelješki most ponovno spaja hrvatski teritorij

Povijesni je dan za Hrvatsku. Za promet se večeras svečano otvara Pelješki most, most koji spaja hrvatski teritorij. Cjelodnevni program organiziran je u Dubrovniku, Komarni i Brijesti, a okupio je cijeli državni vrh te sve zaslužne što je most ugledao svjetlo dana.

Izvor: Media servis

Budnica, trkači i pješaci preko mosta, neretvanski lađari ispod mosta – sve je to samo dio svečanog programa koji je organiziran povodom puštanja u promet Pelješkog mosta. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković s potpredsjednicom Europske investicijske banke Teresom Czerwinska potpisao je Memorandum o razumijevanju.

“Današnje potpisivanje ovog Memoranduma otvara vrata gradnji novih mostova, novih luka, novih pruga. To nam daje vjeru i nadu da ne završava sve s Pelješkim mostom te da otvaramo novu stranicu i nastavljamo još snažnije ulagati u, ne samo prometnu infrastrukturu, nego čitavu infrastrukturu u Hrvatskoj.”

U Dubrovniku je predstavljena monografija “Pelješki most” koja donosi najvažnije podatke o jednom od najvažnijih projekata u hrvatskoj povijesti. Dubrovački gradonačelnik Mato Franković:

“Pelješki most za hrvatski jug i Dubrovnik milenijski je strateški projekt. Donijet će i prosperitet kroz mnoge trgovinske, ekonomske i prometne benefite. On je i novi landmark Hrvatske i hrvatskog juga, znamenitost kojoj će se diviti milijuni turista.”

Osim 2404 metra dugog i 55 metara visokog Pelješkog mosta koji je gradila kineska tvrtka, Dubrovačko-neretvanska županija je kroz ovaj projekt dobila i 32 kilometra brzih cesta, četiri tunela, nekoliko vijadukata te most kod Stona. Župan Nikola Dobroslavić:

“Mi smo tim spojenim cestama dobili gotovo polovinu buduće pelješke brze ceste. Osim za putnike prema ostatku Hrvatske i za one koji idu prema Orebiću i Korčuli.”

Priča o Pelješkom mostu počela je još sredinom 90-ih godina, a u prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije ucrtao ga je pokojni SDP-ovac Ivan Šprlje. A da nije bilo projektanta, inženjera Marjana Pipenbahera danas možda ne bi bilo niti Pelješkog mosta.

“Nakon više od 300 godina Pelješki most ponovno spaja hrvatski teritorij što je iznimno važno za Južnu Dalmaciju, ali i za cijelu Hrvatsku koja će sljedeće godine postati cjelovita europska zemlja s europskom valutom unutar šengenskih granica.”

Svi veliki projekti traže vrijeme, bilo je i vremena vakuuma, no situacija se počela raspetljavati 2016. godine, istaknuo je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

“Znamo da je bilo više varijanti povezivanja hrvatskog juga, osam varijanti – od trajektnog prijevoza pa do podzemnog tunela. No, kada bi se sve to valoriziralo i kada bi se vrtili svi scenariji opet bismo se vratili na početak i opet je most taj koji je najekonomičniji, najbolji i najisplativiji za povezivanje hrvatskog juga.”

Pelješki most je nužnost, a ne luksuz, poručio je premijer Andrej Plenković za vrijeme čije se prve Vlade most 2018. počeo graditi, a za vrijeme druge je sredinom prošle godine konstrukcijski završen. Podsjetio je kako je Bosna i Hercegovina u jednom trenutku svojim primjedbama blokirala realizaciju projekta, no da je ipak Europska unija odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava zahvaljujući argumentima koje im je on obrazložio.

“Poanta je da kada se neke stvari dovedu do kraja, onda kada se na to gleda ide se kronologijom kao da sve ide kao po loju. No, nikada ništa ne ide kao po loji pa niti ovaj most – i novac za njega i trenutak za njega. Zato govorim o skladu – skladu odlučnosti, znanja u smislu provedivosti projekta te jakog položaja, modernog suverenizma koji je kapitalno važan za opće razumijevanje svega što mi radimo.”

U sklopu bogatog programa Rimčeva Nevera bit će prvo vozilo koje će prijeći most s kopnene strane, dok će s pelješke strane automobilom Smart, 100 posto hrvatske proizvodnje krenuti trostruki europski automobilistički prvak Niko Pulić. Centralna svečanost održat će se u 20:15 sati u Komarni gdje će se okupiti cijeli državni vrh.

Dodajmo da se mostarina neće plaćati i da će građani automobilima preko 525 milijuna eura vrijednog mosta moći već od ponoći.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!