REAKCIJA EUROPE I SVIJETA: Kontrolori zračne plovidbe žrtve su zastrašivanja i samovolje direktora

Direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe Vlado Bagarić slao je zaposlenicima dopis prošle godine u kojemu piše da je Uprava prisiljena pokrenuti proces daljnje analize i financijskih učinaka smanjenja broja radnika, odnosno da će možda morati dati 200 otkaza, piše Večernji list koji je u posjedu spomenute dokumentacije.

Izvor: Media servis

Bagarić je u odgovoru zanijekao da je zaposlenicima navodio moguće otkaze u službenim dopisima, a oglasio se i Hrvatski strukovni sindikat kontrolora koji u priopćenju poručuju: Kontrolori zračne plovidbe žrtve su zastrašivanja i samovolje direktora, a reagirala je europska i svjetska zajednica. Cijelo priopćenje prenosimo u nastavku.

Nastavno na nedavne tvrdnje direktora Bagarića u medijskom prostoru gdje negira prijetnje otkazima kontrolorima letenja, zastrašivanja s restrukturiranjem Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) i ostalim stvarima, Hrvatski strukovni sindikat kontrolora letenja (HSSKL) reagira sljedeće:

– Direktor Bagarić je izrekao neistinu kada je tvrdio da si nije isplatio bonuse u 2020.g. Njegova imovinska kartica je javno dostupna. Bonusi su mudro isplaćeni za 2018. i 2019. godinu u sredini jeka pandemije, u 2020. godini.

– Direktor Bagarić također tvrdi da plaće kontrolora letenja nisu nikada bile smanjene. To je čista laž i obmanjivanje javnosti. Plaća je bila smanjena za čak 15 % na period od 5 mjeseci, točnije od 1.11.2020. do 31.3.2021.

– Direktor Bagarić je vjerojatno zaboravio spomenuti da je pisao dopise zastrašivanja, pa smo recimo na Veliki Petak 2020. umjesto čestitke za Uskrs dobili prvi mail zastrašivanja i prijetnje otkazima upućen na sve zaposlenike HKZP-a.

Dokaz za to imaju svih 740 zaposlenika na svojim mailovima. Ukupno je bilo čak 12 dopisa takve vrste! Proživjeli smo u godinu dana krizu pandemije koronavirusa, potres u Zagrebu, pa potres u Petrinji, a od njega nismo dobili niti jednu riječ nade ili utjehe, već upravo suprotno – zastrašivanja i prijetnje otkazima jer kao da nam stresa nije dovoljno, još smo trebali strepiti i za posao.

Kao odgovor na izjave direktora Bagarića o predsjedniku sindikata, Krešimiru Rakociju, predsjednik se očituje u nastavku: ”Direktor je izjavio kako je moj prvi prekršaj bio jer nisam odradio poslove prema ugovoru o radu. Istina je pak da za te za poslove koje mi je poslodavac naložio da radim, u tom periodu nisam bio adekvatno osposobljen i nisam imao potrebno ovlaštenje, te sam isključivo zbog sigurnosti zračnog prometa tražio dodatne upute od nadređenih na koji način da odradim te poslove. Nakon što sam dobio mail od nadređenog, postupio sam po njegovim uputama i posao je odrađen.

Dakle, opomenu sam dobio jer sam želio ispravno postupiti. Nadalje, direktor Bagarić spominje moje kašnjenje na posao, a ne navodi da su kontrolori zbog nedostatka ljudi svakodnevno podvrgnuti pozivima nadređenih kako bi pristali na promjenu smjene za sljedeći dan ili dva. Glede mog kašnjenja, ja sam se e-mailom ispričao svom nadređenom i nikakav disciplinski postupak nije pokrenut. Između ostalog, došao sam na posao čim sam obaviješten o nesporazumu i odradio sam svoju smjenu do kraja. U svojih 20 godina koliko radim kao kontrolor letenja zakasnio sam jednom na posao, i dok to nije opravdanje svakako je važno za spomenuti jer svoje radne obaveze preuzimam vrlo odgovorno i nikada ne bih namjerno zakasnio na posao.

Na koncu, direktor me proziva da sam lagao vezano uz rutinsku provjeru, što je bezobrazna insinuacija. Posjedujem 3 ovlaštenja (dozvole) koja moram periodički obnavljati (kontrolor letenja, nadzornik smjene i AMC koordinator). Produljenje ovlaštenja za Nadzornika smjene je uvedena ove godine po prvi puta, te sam istu obavio u lipnju i priložio sam potrebne papire u odjel za licenciranje. Sredinom kolovoza mi je nadređeni poslao upit vezano uz liste koje potvrđuju da sam produljio ovlaštenje za kontrolora letenja. Ja sam bio uvjeren da sam to obavio i tako sam izjavio u mailu. Ubrzo nakon toga se ispostavilo da se radilo o Ovlaštenju za Nadzornika smjene.

Nisam mogao vjerovati da me je kompletan sustav, koji prati održavanje ovlaštenja, iznevjerio i da sam se našao u situaciji da mi nije omogućeno produljenje kontrolorske dozvole na vrijeme. Dakle, nakon što zbog godišnjeg odmora (kojeg je Poslodavac odobrio) nisam bio u mogućnosti odraditi rutinsku provjeru, Poslodavac mi je bio dužan osigurati novi termin. To se nije dogodilo i sada se ukupna odgovornost svaljuje isključivo na mene, a ne spominje se sustav koji uključuje barem 4 nadležna odjela unutar tvrtke koji su trebali reagirati. Ja sam samo čovjek i mogu pogriješiti, svakako preuzimam svoj dio odgovornosti i naivnosti vjerovanja u funkcioniranje nadležnih službi, a pitanje ostaje je li tvrtka na čelu s direktorom Bagarićem spremna preuzeti svoj dio odgovornosti?”

Na kraju, direktor Bagarić je dobro rekao da brojka od 60 kontrolora s prosvjeda nije realna. Realnost jest da minimalno 300-tinjak radnika, većina od kojih su kontrolori letenja, stoje čvrsto uz predsjednika HSSKL-a, te su itekako svjesni dugogodišnjeg zastrašivanja i pritisaka od strane direktora Bagarića. Nedvojbeno je da je čitava priča s otkazom, samo osveta iz osjećaja nemoći, a nakon potpisivanja kolektivnog ugovora, kako kaže direktor, svojevoljno od strane sindikata i direktora. Teško da je direktor svojevoljno potpisao KU i bio zadovoljan ishodom jer je do zadnjeg trenutka inzistirao na smanjenju prava radnika, što se na njegovu žalost uz intervenciju nadležnog ministarstva ipak nije dogodilo.

​HSSKL čvrsto izražava neslaganje s ponašanjem direktora Bagarića i u potpunosti podržava predsjednika HSSKL-a kojemu se prijeti otkazom zbog sindikalnog rada.