RASTE BROJ SLOBODNIH RADNIH MJESTA: Evo tko sve može odmah na posao
Indeks slobodnih radnih mjesta OVI za kolovoz je porastao za 2,3 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, a nakon pada tri mjeseca zaredom rast je zabilježen i na mjesečnoj razini, za 2,4 posto, objavio je Ekonomski institut, Zagreb.
– Nakon blagog pada OVI indeksa u srpnju od jedan posto, u kolovozu je na godišnjoj razini zabilježen rast indeksa od 2,3 posto. Iz mjeseca u mjesec desezonirana vrijednost indeksa padala je na mjesečnoj razini – u svibnju, lipnju i srpnju kumulativno za 11,9 posto, ali je u kolovozu u odnosu na srpanj porasla za 2,4 posto – stoji u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
Analitičari EIZ-a su, kako prenosi Lider, napomenuli da treće tromjesečje mjereno u odnosu na drugo tromjesečje obično bilježi pad jer se radi o ljetnim mjesecima i sezonski uvjetovanom manjku oglasa za radna mjesta.
Takav trend očekuju i u trećem tromjesečju ove godine koje bi, sudeći prema srpnju i kolovozu, moglo završiti s minusom od otprilike šest posto, što je nešto veći pad nego što je zabilježen u istom razdoblju godinu dana ranije.
Također, naveli su iz EIZ-a, određeno usporavanje vidljivo je i na originalnim podacima prema kojima bi godišnja stopa rasta u trećem tromjesečju mogla biti najniža od početka 2021. No napomenuli su da za konačni sud ‘vrijedi pričekati podatke za rujan‘.
Učitelji sve traženiji
Najtraženija zanimanja su ista kao i lanjskog kolovoza – prodavač, konobar, skladištar, vozač i kuhar, ali je potražnja za kuharima s trećeg pala na peto mjesto.
Najveći pad na rang ljestvici najtraženijih zanimanja imali su programeri, s 10. na 26. mjesto, a najveći rast učitelji, koji su s 13. mjesta godinu dana ranije skočili na šesto najtraženije zanimanje u kolovozu 2023. godine.
Najveći doprinos stopi rasta oglasa dali su oglasi za učitelje, vozače i skladištare, dok su najveći negativan doprinos imali programeri, dizajneri i informatičari, navedeno je.
Udio oglasa u kojima se tražila niska kvalifikacija ostao je nepromijenjen u godinu dana, na 16,6 posto, dok se udio oglasa sa srednjom kvalifikacijom blago povećao, a s visokom blago smanjio.