MIRELA AHMETOVIĆ: Hrvatska s Plenkovićem kasni u svemu, samo je u korupciji ispred svih

Nadam se kako najava Andreja Plenkovića o proširenju kapaciteta plutajućeg LNG terminala nije tek jedna u nizu njegovih opsjena, poput one o otkupu INA-e.

Napisala je to na Facebooku Mirela Ahmetović, SDP-ova politička tajnica, i nastavila:

Drago mi je da se Plenković konačno probudio. Nakon što su me on i njegovi kriminalci iz HDZ-a tendenciozno pokušavali diskreditirati zbog mog protivljenja nelegalnom i štetnom plutajućem LNG terminalu, sada se predstavljaju kao veliki graditelji proširenog LNG terminala.

Kamo sreće da se odmah izgradio kopneni LNG terminal za koji su postojale sve dozvole, lokacija i prostornoplanska dokumentacija i koji bi bio jedini legalan projekt u tom smislu. Takav terminal bio bi doista na korist RH i okolnim zemljama koje Plenković spominje. Da su Ćorić i Plenković slušali struku i mještane Omišlja, Hrvatska bi sada imala kopneni terminal, svoje kapacitete ukapljenog plina i ne bi morala strepiti za opskrbu. Ovako – imamo nelegalni projekt koji smo predali u ruke Mađara i postali mađarsko skladište za plin koje smo platili novcem hrvatskih građana.

Ako je premijeru do poštivanja zakona, onda će pročitati da u zakonu o LNG-u, u članku 6. stoji kako će se u drugoj fazi graditi kopneni terminal. No, HDZ nije poštivao ni postojeći Zakon jer aktualni plutajući LNG djeluje pod zastavom Republike Maršalovi otoci, a ne Republike Hrvatske. Vole se članovi kriminalne organizacije kititi hrvatskim zastavama, ali kad treba poštivati zakone svoje zemlje, krše ih tuđim zastavama.
Jedini način da Hrvatska od LNG-a ima korist je da se izgradi kopneni terminal za hrvatske potrebe, za kojeg smo od početka tvrdili da je jedini zakonit i isplativ i mogao se napraviti u sličnim kapacitetima u istom vremenu. Kopneni terminal omogućuje da se i na siguran i uredan način riješi opskrba UPP-om kamionima. Tako bi se izbjegle i opasne operacije punjenja direktno sa broda koje trenutno gura Uprava LNGH i ugrožava kako sam terminal, tako i lokalno okruženje.

Vlada se odlučila za plutajući terminal, a niti to nije mogla napraviti uredno. Umjesto novog broda FSRU, koji je projektom predviđen kapaciteta 170 000 cbm, a u javnoj raspravi spominjao se i brod preko 200 000 cbm, netko je odlučio nešto „unaprijediti“, pa je kupljen stari, polovni brod kapaciteta od 140 000 cbm. Sada svaki prekrcaj LNG traje po tri dana, a ne kao u drugim terminalima u svijetu jedan dan. Dodatni troškovi prekrcaja su veliki jer dan LNG broda danas košta između 100 i 200 tisuća dolara na dan. Netko je odlučio kupiti manji polovni brod, iako se danas smatra standardnom veličinom broda za prijevoz 170 000 cbm.

Istina uvijek pokuca na vrata. Ovisnost o ruskom plinu omogućili su Plenković i njegova kriminalna organizacija jer nisu htjeli slušati struku, žitelje Omišlja i Kvarnera. Štoviše, proglašavani smo neprijateljima Hrvatske. A zapravo je samodopadni Plenković radio u interesu Mađara kako bi oni čim prije imali alternativni pravac. Vlada RH je tvrdila da je plutajući terminal strateški projekt RH i, pored EU, dala bespovratna sredstva.

Onda ga je po 1, 17 € /Mwh iznajmila Mađarima i firmi iz Katara. Sada u jeku krize, kada ne znamo što će se događati, kasnimo u proširenju kapaciteta.

Hrvatska s Plenkovićem kasni u svemu, samo je u korupciji ispred svih.