VELIKE PROMJENE NA JARUNU: Pri kraju obnova prometnice – uvodi se ZET linija vikendom

Grad Zagreb privodi kraju obnovu prometnice Aleja Matije Ljubeka i pritom najavljuje novu prometnu regulaciju i niz aktivnosti na razvoju Rekreacijsko-sportskog centra Jarun.

Izvor: Media servis

Na naš upit o tome u kojoj su fazi radovi, iz Grada Zagreba su nam odgovorili:

​‘‘Ovog vikenda bit će završeni radovi obnove prometnice Aleja Matije Ljubeka, ukupne vrijednosti 3,7 milijuna eura, od kojih se oko 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti, a preostalo iz proračuna Grada Zagreba.

Radove na sanaciji prometnice Grad Zagreb je iskoristio za unaprjeđenje prometnog rješenja, uz ishođenje potrebne dokumentacije i izradu prometnog elaborata od strane Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

Ključni cilj je popularizacija biciklističkog i pješačkog prometa, te po prvi put uvođenje javnog gradskog prijevoza, kao alternativama motornom prometu uz jezero.

Ključni elementi preuređenja su širenje biciklističke staze, smanjen broj parkinga unutar jezera, uz nova parkirališta izvan zone samog jezera, i uvođenje ZET-ove autobusne linije vikendom.

Nova prometna regulacija uvodi dva prometna traka za dvosmjeran biciklistički promet na unutarnji obod Aleje Matije Ljubeka, bliže jezeru, što je znatno sigurnije od dosadašnjeg rješenja, a u cilju izbjegavanja presijecanja biciklističkog prometa i motornih vozila.

Foto: Screenshot

Biciklističke trake su široke minimalno 4-5 metara, a do njih je zaštitni pojas od 1-1.5 metara kojim se radi povećanja sigurnosti odvaja biciklistički i motorni promet‘‘.

„Ovo predstavlja proširenje biciklističke površine i do 70% u odnosu na dosadašnje rješenje“, naglašava Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba. „Na dva mjesta na malom jezeru ugrađujemo za početak ukupno 29 klamerica za parkiranje bicikala. Radi se o jednom od najčešćih zahtjeva rekreativaca s obzirom na mali broj sigurnog i smislenog parkirališta za bicikle na Jarunu.“

„Velika novost za građane je da postojeću ZET-ovu liniju 113, koja je do sada prometovala od Remize do okretišta na Hrgovićima, vikendom produljujemo tako da autobus radi krug oko jezera, s 11 novih autobusnih stajališta, uz polaske svakih 45 minuta“, dodaje Danijela Dolenec, zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba. „Na taj način olakšavamo dolazak na jezero velikom broju građana, koji sada lako mogu s jednog od glavnih prometnih čvorišta na zapadu grada doći na ručak, kavu, šetnju ili kupanje na jezero Jarun.“

Automobilski promet ostaje u jednom smjeru, uz poticanje građana da automobile u što većoj mjeri parkiraju na parkiralištima na ulazima u sami Rekreacijsko-sportski centar Jarun (tzv. park&ride pristup). Za to su sada osigurane dvije nove površine predviđene za parkiranje: u Ulici Hrvatskoga sokola (oko 180 mjesta), na površini zapadno od ulaza kod Hrv. Sokola (oko 130 mjesta), te na jugozapadnom uglu jezera, koji vodi prema Petrovaradinskoj ulici (oko 70 mjesta). Uz postojeći parking Petrine, ukupno sad ima 480 parkirnih mjesta, prvenstveno na ulazima u RSC Jarun, umjesto uz samo jezero kao do sada. Istovremeno, uz samo jezero uklonjeno je nekoliko stotina parkirnih mjesta, i dobiveni prostor iskorišten za osiguravanje sigurnog biciklističkog prometa.

Foto: Screenshot

Uz južnu stranu jezera uvodi se mogućnost kraćeg zaustavljanja, do 10 minuta, radi utovara i istovara na područjima blizu zone za roštiljanje i rekreaciju. Poprečna parkirna mjesta na Malom jezeru pretvorena su u uzdužna te čine šikanu, što je u Zagrebu prvi put primijenjeno rješenje smirivanja prometa koje na Zapadu predstavlja standard te smanjuje potrebu za korištenjem uspornika prometa uz učinkovito smirivanje brzine.

Daljnji razvoj Rekreacijsko-sportskog centra Jarun

„Nova prometna regulacija zadržava mogućnost jednosmjernog automobilskog prometa, s tim da cjelovito prometno rješenje teži potaknuti građane da na jezero dođu pješice, biciklom, javnim prijevozom, ili ako dolaze autom, da ga parkiraju na jednom od ulaza“, ističe gradonačelnik Tomašević. „To je prijelazno rješenje do uspostave zone bez automobilskog prometa oko jezera Jarun.“

S obzirom na viziju jezera Jaruna kao zeleno-plavog dragulja Grada Zagreba, koji koriste deseci tisuća rekreativaca, sportaša, posjetitelja koji se dolaze odmoriti ili koristiti ugostiteljske sadržaje, Grad Zagreb pokrenuo je izradu dviju studija kako bi tu viziju i ostvario. Prva je prostorna studija održivog razvoja rekreacijsko-sportskog centra, koja će biti iskorištena kao podloga za izradu Urbanističkog plana uređenja (UPU) Jarun, a koja će ponuditi viziju daljnjeg razvoja Jaruna kao mjesta za rekreaciju na koje svakog vikenda dolaze tisuće šetača, rolera, biciklista i trkača, obitelji s djecom i izletnika.

Grad Zagreb je također naručio i studiju izvodljivosti i elaborat zaštite okoliša za uklanjanje i zbrinjavanje sedimenta iz jezera Jarun, koja će ponuditi nekoliko rješenja za odmuljivanje jezera. „Rekreacijsko-sportski centar Jarun je nacionalni centar za sportove na vodi: veslanje, kajak, kanu, jedrenje, triatlon i podvodne sportove“, pojašnjava Dolenec. „Stoga je zdravo jezero bitno i sportašima i rekreativcima, kupačima i mnogim građanima Zagreba koji se odmaraju i provode slobodno vrijeme na jarunskim plažama.“