ŠTEDNJA ENERGIJE: Evo što nas čeka u poznatim trgovačkim lancima

Nakon svih mogućih posklupljenja štednju energije na svakom koraku, a u Hrvatskoj su u tom smjeru krenuli i određeni trgovački lanci.

Interspar je još u listopadu odlučio reducirati rad rasvjete u trgovinama. “S reduciranom rasvjetom SPAR očekuje dodatnu uštedu električne energije od cca 280.000 kWh na godišnjoj razini što predstavlja prosječnu godišnju potrošnju električne energije čak 80 hrvatskih kućanstava”, priopćili su listopadu.

Iz Lidla su za N1 rekli da štedljivim upravljanjem resursima žele doprinijeti zaštiti okoliša, a dodaju da se temom energetike intenzivno bave već duže vrijeme.Što se tiče konkretnih mjera, iz Lidla su priopćili da od 30. studenog planiraju implementirati sljedeće mjere: Postaviti temperaturu u prodajnom prostoru maksimalno na 19 °C tijekom razdoblja grijanja, smanjiti vrijeme rada osvjetljenja prodajnog prostora (prije otvaranja i nakon zatvaranja trgovine), parking rasvjete i rasvjete reklamnih loga, smanjiti intenzitet rasvjete u prodajnom prostoru do 30%.

“Ove mjere ne utječu na naše rashladne uređaje. To znači da u našim rashladnim uređajima nikada ne padamo ispod zadane temperature, tako da naši proizvodi uvijek ostaju svježi, a kupci se mogu pouzdati u uobičajenu Lidl kvalitetu”, pojašnjavaju iz ovog trgovačkog lanca za N1. Što se tiče samog poskupljenja, iz Lidla navode da su troškovi električne energije veći za “oko 20% u odnosu na prošlu godinu jer je cijena električne energije veća nego prošle godine.

Troškovi su znatno veći i u Prehrani. Kako su rekli, očekuju da će troškovi struje u 2022. bit će veći za 50%. Zbog toga razmišljaju i o kraćem radnom vremenu. Zbog očekivanog povećanja troškova električne energije u idućoj godini i u Konzumu se okreću određenim mjerama uštedama. “Već neko vrijeme ulažemo u energetski učinkovitiju i štedljiviju LED rasvjetu u našim prodavaonicama, skladištima i drugim objektima te ćemo je do kraja godine implementirati u gotovo svim maloprodajnim objektima diljem Hrvatske”, naveli su iz Konzuma i dodali:

Foto: Free-images.com

“Osim toga, postavljamo vrata na rashladne vitrine u prodavaonicama kako bismo smanjili potencijalne gubitke hladnog zraka prema prostoru. Kao mjeru dodatne uštede, reducirat ćemo rasvjetu i temperaturu prostorija gdje je to moguće, prilikom čega ćemo pažljivo voditi računa o sigurnosti zaposlenika i kupaca.” Također, u Konzumu planiraju i ugdradnju solarnih panela “koji će nam omogućiti još veće uštede i povećanje korištenja energije iz obnovljivih izvora čime ćemo dodatno doprinijeti i zaštiti okoliša”.

“Na snazi je pridržavanje kućnog reda u kojem su naglašene mjere od gašenja rasvjete i aparata nakon završetka rada poslovnice do racionalnog korištenja rashladnih i klimatizacijskih uređaja tijekom rada. U planu je i ulaganje u postojeću mrežu kroz projekte zamjene rasvjete, kompenzacije jalove energije i rekonstrukcije trgovina, a montažom uređaja s boljom energetskom učinkovitosti planiramo ići u smjeru dodatne uštede električne energije”, poručili su iz Studenca za N1.

U trgovačkom lancu JYSK također planiraju provesti niz akcija kako bi uštedjeli, a navode da su troškovi struje u odnosu na prethodnu godinu veći za 30%.

Naveli su i kojim konkretnim mjerama planiraju provesti uštede: Startali smo s edukacijom djelatnika kako bi povećali samu svijest o važnosti provođenja mjera uštede na razini cijele kompanije, optimizacija potrošnje kroz definiranje i pridržavanje optimalne temperature za hlađenje i ugrijavanje prostora (trgovina, skladište, ured), ugradnja efikasnijih rješenja za uštedu poput senzora za automatsko paljenje rasvjete, upotreba efikasnije LED rasvjete, na sve uređaje koju nisu neophodni za kontinuirani rad sustava postavljaju se prekidači s vremenskim upravljanjem te postavljanje solarnih panela na objekte.

Foto: Pexels.com

“Smanjujemo postavljene vrijednosti grijanja i hlađenja što je više moguće s obzirom na kupce, djelatnike i vanjsku temperaturu, a sva vanjska rasvjeta gasi se u 22:30 uključujući IKEA toranj (veliki IKEA logo), natpise, reklamne ploče i rasvjetu parkirališta. Uz to, zamijenili smo perilice suđa i ostalu opremu u restoranu novom s energetskim certifikatom A+ čime je smanjena potrošnja vode i struje. Trenutačno se zamjenjuju sva rasvjetna tijela koja nisu LED na LED”, naveli su iz IKEA-e u odgovoru za N1.

Dodaju da zahvaljujući solarnim panelima koji su ugrađeni na krov robne kuće godišnje proizvedu vlastite energije koja im je dovoljna za mjesec dana njihovih potreba, odnosno oko 300 MWh. IKEA redovito euducira i zaposlenike o odgovornom korištenju električne energije, poput gašenja računala, svjetla u sobama i slično.

Što se tiče dodatnih mjera koje planiraju, navode da su u procesu postavljanja rješenja koje će drastično smanjiti gubitak topline u skladištu. “Riječ je o rampama za kamione za istovar robe, koje imaju „zračne zavjese“ koje sprječavaju izmjenu topline između vanjskog i unutarnjeg prostora trgovine. Pokrenuli smo projekt za povećanje proizvodnje naše fotonaponske elektrane – dodavanjem više fotonaponskih panela i povećanjem kapaciteta naše fotonaponske elektrane na 400 kWh što će nam omogućiti da do 3 mjeseca budemo pokriveni vlastito proizvedenom obnovljivom energijom”, kazali su iz IKEA-e za N1.

Također dodaju da je IKEA tvrtka koja kupuje energiju samo iz 100% obnovljivih izvora.