REMETINEČKI MEGAROTOR: Završetak radova prije roka – prvi automobili već u siječnju?!

Oko 330 milijuna vrijedna, trenutno najambicijoznija i najskuplja gradska investicija, odnosno, projekt rekonstrukcije ‘Zagrebačkog rotora’, nakon mnogih je preipetija, napokon ušla u završnu fazu.

Piše: Branimir Fagač

Ako je vjerovati riječima Gorana Radića, voditelja projekta zagrebačkog rotora, do Nove godine će se dovršiti većina radova – asfaltiranje, betoniranje, zidanje i uređivanje prometnih čvorišta. “Ako nam se ‘nebo smiluje’ novi ćemo, bolji, funkcionalniji i moderniji rotor u Remetincu, nadam se, pustiti u promet za automobile već početkom siječnja 2020. godine”, tvrdi Radić.

Inače, radovi se na gradilištu odvijaju po planu i u završnoj su fazi. Trenutno se intenzivno radi na južnom dijelu rotora, ali i na uređenju Remetinečke ceste. “Na podvožnjacima se vrši asfaltiranje i provlačenje rasvjete. Dovršen je istočni dio nadvožnjaka, vrše se radovi na tramvajskoj pruzi iznad podvožnjaka, te se grade bukobrani prema naselju Savski Gaj…”, ističe Radić.

Dakle, iako je kraj radova planiran za početak travnja sljedeće godine, automobilski bi promet novim Remetinečkim rotorom mogao krenuti puno ranije – već u siječnju. Radić tvrdi kako je do sada odrađeno i više od 70 posto svih planiranih radova, te da vjeruje kako će se do 1. travnja 2020. godine dovršiti svi asfalterski radovi.

“Otvaranje prometa za automobile važno je zbog dovršenja radova na tramvajskom okretištu i tračnicama, jer se trenutno privremeni promet odvija jednim dijelom upravo preko pruge”, kaže Radić.

Nadalje, uređenjem tramvajskog okretišta steći će se uvijeti za pripremanje možebitnog daljnjeg postavljanja pruge prema Laništu. Hoće li i kada početi radovi na toj pruzi ovisi jedino i samo o ZET-u.

Izvor: IGH
Izvor: IGH

Vijesti su zaista i više nego dobre, pa zašto je onda gradonačelnik Milan Bandić, prilikom nedavnog posjeta gradilištu najavio završetak radova tek za početak svibnja, točnije na Praznik rada?

Naravno, i na to voditelj projekta zagrebačkog rotora ima spreman odgovor: “Gradonačelnik je morao tako postupiti, jer nitko, pa ni on, složiti ćete se, ne može predvidjeti vremenske uvijete. Na kraju krajeva, vjerojatno je uračunao i vrijeme potrebno za završno ušminkavanje”, objašnjava Radić.

O čemu se, zapravo, radi možemo samo nagađati, no misli se najvjerojatnije na dovršenje pješačkih i biciklističkih staza, te svekolikom hortikulturnom uređivanju. Na novom će megarotoru automobili prometovati podvožnjakom u dva pravca, bez zaustavljanja, u smjeru Avenija Dubrovnik – Jadranska avenija, a u rotor će ulaziti svi oni koji prometuju drugim pravcima.

Na ulazu u sam rotor, i to u svim smjerovima, biti će postavljeni semafori, kako bi se izbjegle saobračajne nesreće koje su se do sada tamo gotovo svakodnevno događale. No, hoće li se zbog semafora promet usporiti?

“Prometni nas stručnjaci uvjeravaju da se to nikako ne bi rebalo dogoditi. Naime, polovica će se prometa odvijati podvožnjacima bez zaustavljanja, dok bi u sam rotor ulazilo tek 35 posto vozila”, zaključuje Radić.

Podsjetimo kako izgradnja velebnog Remetinečkog rotora košta oko 332 milijuna kuna – iz fondova EU osigurano je oko 273 milijuna kuna, Republika Hrvatska sudjeluje sa 40 milijuna kuna, a grad Zagreb je osigurao preostalih 10 milijuna kuna.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!