NAKON POJEFTINJENJA TESLE: U Hrvatskoj skočila prodaja električnih vozila

U Hrvatskoj je zaključno do 31. srpnja, registrirano 1031 novih električnih vozila. Prema podacima agencije Promocija plus, najviše e-vozila, njih 208, prodao je američki Tesla.

Na drugom mjestu se nalazi Renault koji je u promatranom razdoblju prodao 142 električna vozila. Zatim slijede Dacia i Volkswagen (svaki po 115), Škoda (75) i Audi (58). Od početka godine do konca srpnja bilo je novoregistrirano i 42 Hyundaija, 33 Peugeota, 32 Citroena, 29 Opela te po 26 Mercedesa i BMW-a koje pokreće elektromotor.

Lako do punjača

Istovremeno, Kia je prodala 23, Toyota 15, Dongfeng 14, a Porsche 13 električnih vozila. Mini je prodao 11, Smart devet, a Ford osam takvih vozila. Cupra, MG i Volvo pak prodali su po sedam, a Mazda i Nissan po četiri električna automobila. Subaru je pritom prodao tri, Fiat i Jeep po dva, a Jaguar jedno električno vozilo. Udjel električnih automobila u ukupnom broju novoregistriranih vozila na hrvatskom tržištu sada iznosi 2,6 posto. Tijekom ove godine prodano je i 8984 hibridnih vozila, što je udjel od 23 posto u ukupnom broju novoregistriranih vozila u nas.

Iz udruge vozača električnih vozila Strujni krug, kojemu je na čelu Hrvoje Prpić, ističu da je glavni razlog povećanja prodaje odgođena isporuka vozila od prošle godine. “Isporuke se polako normaliziraju i vjerujemo da će ova godina biti rekordna s obzirom na poticaje koji bi trebali krenuti u jesen. Drugi razlog je značajno pojeftinjenje Tesla vozila koja ih je i bez poticaja smjestila u cjenovno zanimljivo područje. Naime, cijene Tesli kreću od 41 do 42.000 eura, a može se naći prednaručenih vozila i ispod 39.000 eura. S obzirom na to da je rok isporuke vrlo kratak, ta su vozila izazvala vrlo veliko zanimanje hrvatskih građana.

Foto: Pixabay.com

Treći razlog je da je infrastruktura danas poprilično velika i više nema problema s punjenjem, kakvih smo bili svjedoci prošlih godina”, kaže za Poslovni Hrvoje Prpić. Dodaje da najave operatora punionica o novim pozicijama punjača govore da će ih biti i više nego dovoljno. U Strujnom krugu ističu kako je činjenica da Hrvatska samo prati svjetske trendove sa zaostatkom. “Zaista nije teško predvidjeti kako će izgledati hrvatsko tržište automobila za pet godina, dovoljno je samo pogledati njemačko danas. Mi smo danas tamo gdje je Njemačka bila prije pet godina, a za pet godina ćemo biti tamo gdje je Njemačka danas”, kaže Prpić.

Prostor za napredak

Hrvatska je krajem 2022. brojala oko 950 javno dostupnih punionica sa oko 1700 priključaka za punjenje, a trenutno je registrirano oko 5700 e-vozila. Prema tome, na cesti je oko 3,3 električnih vozila po javno dostupnom priključku za punjenje. Iz Strujnog kruga naglašavaju da treba uzeti u obzir i da više od 60 posto vlasnika u Hrvatskoj električna vozila puni kod kuće.

Iako su navedene brojke primjerene za potrebe domaćih vozača e-vozila, ima još puno prostora za napredak po pitanju infrastrukture punionica koju bi trebalo razvijati na tri glavna područja – u gradovima, na autocestama i u turističkim odredištima.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!