MARIJANA PULJAK: Odbijanje medijskih partnera HDZ-a ima skupu cijenu

„Ovdje sam kao živi svjedok kako funkcioniraju legalni kanali oglašavanja i sponzoriranja konferencija u organizaciji medijskih partnera HDZ-a. Stranka Centar, koja upravlja gradom Splitom jedna je od rijetkih u Hrvatskoj, ako ne i jedina, koja je odbila javnim novcem plaćati pozitivno izvještavanje jednog lokalnog medija“, poručila je saborska zastupnica Centra Marijana Puljak, na sjednici saborskog Odbora za informiranje, informatizaciju i medije.

„Odbijanje plaćanja afirmativnog izvještavanja ima visoku cijenu. Od tog trenutka Centar je svakodnevno izložen ogromnoj količini negativnih članaka. Bez obzira o kojoj i kakvoj se vijesti radilo, naslovi su uvijek isključivo negativni po aktualnu splitsku vlast“, pojasnila je. Dodala je kako je Centar u Splitu, kao jedan od rijetkih u Hrvatskoj, uveo model financiranja medija po preporuci Hrvatskog novinarskog društva pa o tome što će građani financirati u medijima odlučuje stručna komisija, a ne stranka na vlasti.

Podsjetimo, sjednica odbora sazvana je na inicijativu saborske oporbe, a raspravljalo se o aktualnoj korupcijskoj aferi HDZ-a, odnosno državnom oglašavanju u medijima. Afera Mreža, kako je istaknula Puljak, otvorila je temu koja je jako važna za sve građane, budući da je riječ o državnom financiranju medija i odnosu HDZ-a s vlasnicima medija, iz kojeg je jasno da HDZ medije financira novcima građana i pri tome od njih traži pola iznosa natrag i promociju stranke.

„Čvrsto podržavamo zahtjeve za transparentnim financiranjem i traženjem izvještaja od svih tvrtki i javnih tijela o tome kako troše javni novac na medije. Vlada bi im trebala naložiti da transparentno pokažu na koji su način oglašavali svoje usluge i aktivnosti u medijskom prostoru, koliko su sredstava i kojim PR agencijama uplaćivali i na temelju kakvih ugovora te na koji su način financijski sudjelovali u pokroviteljstvima javnih događaja u organizaciji medijskih kuća i PR agencija u ovoj i prošloj godini“, kazala je Puljak. Uz to, naglasila je, treba donijeti i kvalitetan i jasan zakonodavni okvir, dok ministarstvo treba hitno propisati kriterije i mjerila za financiranje oglašavanja.