DA JE BAREM ČEŠĆE: Nezapamćena gužva ispred Hrvatskog narodnog kazališta

hnk, hrvatsko narodno kazalište

Ispred Hrvatskog narodnog kazališta zabilježena je nezapamćena gužva zbog kupovine ulaznica za balet Orašar Petra Iljiča Čjakovskog. Ljubitelji ove baletne božićne bajke nekoliko sati su čekali u redu. 

U sto dvadeset godina koliko je proteklo od praizvedbe, popularnost Orašara kod publike stalno je rasla i danas je to najizvođeniji balet na svijetu te vjerojatno ne postoji nijedna generacija mladih koja nije odrasla uz njega. Prekrasnu glazba Čajkovskoga potpuno je iskoristio veliki koreograf Carskih ruskih kazališta Marius Petipa, koji je kao vrhunski baletni znalac skladatelju davao smjernice za stvaranje glazbenog predloška.

Priča o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar, drvenog orašara kojim se razbijaju orasi te s njime proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, preuzeta je od E. T. A. Hoffmanna u obradi Dumasa oca.

Zagrebački je Balet tijekom svojega postojanja prikazao nekoliko odličnih premijernih uprizorenja Orašara, a posljednji put premijerno 2011. godine u koreografiji Dereka Deanea. Deane je kreirao ovu čarobnu baletnu priču potrudivši se odvesti publiku u snove i prikazati svijet različit od našega, slijedeći u tome težnju Čajkovskoga u dočaravanju fantastič- noga, čarobnoga, mitskoga i legendarnog. Postizanje bajkovitosti uvelike omogućuje izvrsna izvedba zagrebačkih baletnih solista i cijelog ansambla, pojačanoga polaznicima baletne škole.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!