NOVI POSAO ČERMAKU: Umjesto INA-e lokomotive će 20 godina snabdijevatIi Crodux

HŽ Infrastruktura je dala crpke u koncesiju, pa će benzinskim crpkama za lokomotive na hrvatskim željeznicama idućih 20 godina upravljat Crodux.

Nisu naravno svi zadovoljni takvom odlukom pa strojovođe kažu da će njihove tvrtke, također u državnom vlasništvu, morati plaćati desetke milijuna kuna više. Druga strana pak poručuje – ulažemo u modernizaciju i bolju kontrolu sustava, pišu Vijesti.hr.

Tako domaće vlakove više neće snabdijevati INA, jer je tvrtka Crodux, umirovljenog generala Ivana Čermaka, dobila monopol, tvrdi Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske, koji kaže:

“Sada više neće postojati mogućnost da niti HŽ PP niti HŽ Cargo izaberu najpovoljniju nego će to biti ona apsolutno monopolistička koju će odrediti Crodux, a HŽ Infrastruktura, koja ne koristi to gorivo je natjerala druga dva državna poduzeća iz istog prometnog resora da moraju trošiti malo više novaca”.

Na natječaj se jedini javio Crodux, kažu iz HŽ Infrastrukture, dodajući kako su postrojenja zapuštena, da samo održavanje košta 1,5 milijun godišnje, pa su se odlučili sve dati u koncesiju s obvezom modrenizacije.

Kako će na kraju izgledati računi teško je reći, ali iz sindikata upozoravaju kako će na kraju sve plaćati više. Inače, HŽ Cargo godišnje troši oko 9 milijuna litara goriva koji INA-i plaća 7 kuna po litri, što je godišnje 63 milijuna kuna. HŽ Putnički prijevoz troši nešto više, ali plaća manju cijenu po litri. Ukupno 78 milijuna kuna godišnje. Nova cijena još nije određena, ali zna se da će Crodux na nju dodati naknadu od 35 lipa po litri za svih 20 godina koncesije.