IZ POSEBNOG KUTA: Evo kako naš čuveni znanstvenik Igor Rudan vidi Matu Rimca i ekipu

Podijelite članak
Foto: Facebook
Foto: Facebook

Igor Rudan, ugledni naš znanstvenik, prvi koji je nakon Ruđera Boškovića postao redovni član jedne od najuglednijih znanstvenih institucija u svijetu – Royal Societyja, iz svog je kuta oslikao dojmove i radost zbog uspjeha tvrtke Rimac automobili i Mate Rimca.

Ovo je objava znanstvenika Rudana na Facebooku:

RIMAC AUTOMOBILI I GREYP BIKES PRIVUKLI 30 MILIJUNA EURA OD NAJVEĆEG AZIJSKOG PROIZVOĐAČA BATERIJA

O Mati Rimcu i njegovim Rimac Automobilima i Greyp Bikes već sam ranije pisao s velikim oduševljenjem. Ovo je svakako vijest tjedna za Hrvatsku, omogućit će da se čuda koja Mate, Aco Momčilović i ekipa već godinama rade u Svetoj Nedjelji, sada nastave još dulje vrijeme i – nadajmo se – čak i ubrzaju.

Posjetivši Matinu kompaniju i obišavši razne odjele, shvatio sam kako je automobil u proteklih stotinjak godina bio jednim od najočitijih poligona za primjenu inovacija postignutih u gotovo svim područjima znanosti. U Rimac Automobilima doista se jasno vidi kako se iza svake inovacije kriju timovi koji rade na njihovu otkriću, patentiranju i stalnom unaprjeđenju. U svaki je napredan automobil, izrađen u 21. stoljeću, ugrađena nevjerojatna količina znanja prikupljenog znanstvenim istraživanjima tijekom cijele ljudske povijesti.

Od samog pretpovijesnog otkrića kotača, te osovine koja ih povezuje, kao u drevnih kočija koje su vukli konji; mehanizma za upravljanje i navođenje kotača u željenom smjeru, što je rezultiralo volanom; pa otkrića parnog stroja, a zatim i napretka u geologiji i rudarstvu, te otkriću motora na fosilna goriva s unutarnjim sagorijevanjem; zatim, rudarstva i napretka u metalurgiji i obradi metala, koji su doveli do razvoja karoserije; pa eksploatacije kaučuka kako bi se razvile gume ispunjene zrakom pod tlakom; zatim, napretka u elektrokemiji, što je automobilu dalo akumulator, te svjetla i struju, a poslije i središnje zaključavanje; pa daljinsko upravljanje, koje je najprije omogućilo mijenjanje kanala na televizoru, a onda našlo primjenu u otključavanju vrata s određene udaljenosti od automobila; radio-valovi uveli su u svaki automobil radio, a kasnije su otkrića u znanosti o materijalima omogućili i snimljenu muziku po izboru, na starim kazetama ili novijim CD-ovima.

U limenim automobilima je ljeti vruće, pa su u njih ugrađeni klimatizacijski uređaji, koji su već prije toga bili uvedeni u zgrade; razvojem računala došlo je do putnih kompjutera i opće digitalizacije; a lansiranjem satelita u orbitu, omogućeno je praćenje položaja, digitaliziranje cesta i satelitska navigacija. Danas razvoj baterija omogućuje prijelaz na automobile na električni pogon, za koje se očekuje da će manje zagađivati okoliš. I konačno, razvoj umjetne inteligencije mogao bi u najskorije vrijeme dovesti do automobila koji će nas voziti automatski, bez vozača. Lud-ni-ca! Tko zna što je sljedeće? Mate Rimac zna.

PISALI SMO:

ZNANSTVENIK IGOR RUDAN: Uhljebi žive zdravije i dulje i s mnogo manje stresa! – čitajte OVDJE.

Komentiraj