FOTO: ISTRAŽIVANJE ZASTUPNIKA PETEKA – Jesmo li i koliko sigurni u vozilima ZET-a?!

Foto: Facebook
Foto: Facebook

Gradski zastupnik stranke Naprijed Hrvatska Renato Petek doista si daje truda i vremena kako bi upozorio na sve ono što se u dobro vođenom gradu ne bi smjelo događati.

Ovaj put pod lupom Peteka našao se ZET, a na Facebooku je upozorio na niz problema:

Prometuje li linija 290 Kvatrnikov trg – Zračna luka – Velika Gorica bez adekvatne dozvole? Gdje su nestale nove gume? Koji je prosječni koeficijent tehničke ispravnosti ZET-ovih autobusa? Zašto se ne korigiraju vozni redovi na brojnim nefunkcionalnim linijama? S obzirom na manjak autobusa u ZET-u tko je i zašto donirao 3 vozila u Drniš, Benkovac i Korčulu? Zašto se već kvare novi autobusi stari mjesec dana?

Svjedoci smo brojnih problema u funkcioniranju ZET-a, žalbama putnika, kao i ponovno lošim financijskim rezultatima. Očito je problem u organizaciji rada i kompetencijama onih koji upravljaju ZET-om. Iako je ZET samo prošle godine zaposlio 109 novih djelatnika, nije došlo do povećanja kvalitete usluge putnicima.

Zagreb nije metropola samo po svom broju stanovnika, već ga takvim čini i razina javnih usluga za njegove stanovnike i goste. Jedna od takvih je usluga i organizacija javnog gradskog prijevoza. A ta kvaliteta usluga je nažalost još samo čežnja.

1. U posjedu sam jednog uzorka, popisa izmijenjene 64 gume na 17 autobusa, a također imam i fotografije guma navedenih autobusa po garažnim brojevima, 2, 4 ili 6 mjeseci poslije navodne izmjene oštećenih guma. Zaključujem da se promjena guma se nije dogodila jer kilometraža na njima dokazuje da autobusi u prosjeku mjesečno prolaze oko 4000 do 5000 km, a takve gume mogu prijeći od 80.000 do 100.000 km. Nije moguće da one nekoliko mjeseci poslije izgledaju tako stare i oštećene!

Ovdje se ne radi samo o financijskoj šteti već je najveći problem što autobusi s takvim gumama izlaze na cestu i time ugrožavaju sigurnost svih u autobusu, a i oko njega! Ne želim širiti paniku, no ako se nije djelovalo, ovo je potrebno hitno provjeriti, a odgovorne drastično kazniti, jer ovo je direktna ugroza života ljudi! Vidjet ćemo što će na to reći inspekcija sigurnosti cestovnog prometa pri Ministarstvu prometa.

Kako funkcionira sustav kontrole ako se događaju ovakve situacije? Kako je moguće da takvi autobusi poslije svakodnevnih kontrola drugi dan opet izlaze na cestu? Kako se provode ti dnevni, pa i oni detaljniji periodični pregledi? Rade li svi posao odgovorno i savjesno?

Stoga me zanima što je u ZET-u gospođa Žgela poduzela o tom slučaju, jer je slučaj s gumama bio prijavljen naređenima? Jesu li gume ukradene, jesu li uopće naplaćene i koliko, tko ih je ZET-u prodao, je li pronađena odgovorna osoba i kako je odgovarala? Što je zaključak interne kontrole? Je li s time upoznat gradski ured za kontrolu ili policija?

2. Svi već znaju priče o ukletoj liniji 268 od Glavnog kolodvora prema Velikoj Gorici. Djelatnici ZET-a su sami nudili pisana rješenja kako spriječiti da se prestane događati da autobusi na toj liniji ne dolaze po 40 minuta. Problem je u nefleksibilnosti dispečera i pravila oko voznog reda. Jer prvi autobus dolazi potpuno pretrpan, a s njime zajedno na odredište dolazi i onaj koji je krenuo 10-15 minuta poslije njega.
Prije šest mjeseci je otvorena i druga linija prema Velikog Gorici, br. 290 koja kreće s Kvatrića i prometuje preko Domovinskog mosta i Zračne luke, sve do Velike Gorice. Zanima me je li točna informacije da navedena linija nema dozvolu, tj. suglasnost? Ako je to istina, kako je moguće da su je otvorili gradonačelnici Zagreba i V. Gorice, Bandić i Barišić.

3. Brojne su linije nefunkcionalne, u raznim dijelovima grada o čemu svjedoće reakcije putnika: 227, 225, 215, 107… U špici se događa da autobusi ne dolaze, da se preskoči jedan od termina voznog reda. Tada nastaju nepodnošljive gužve u vozilima. Građani su mi slali poruke oko tog problema, jer ili nisu dobivali odgovore od ZET-a ili je isti bio: “bus je u kvaru”. Pa sam tako u svibnju komunicirao sa ZET-om oko linije 227 Svetice Bliznec. Priznali su da im je problem poznat, no konkretno rješenje nisu ponudili.

4. Jedan od problema ZET-a je i nedostatak dovoljnog broja ispravnih autobusa. Stoga čudi odluka da se autobusi doniraju. Prošli je tjedan gradonačelnik Bandić donirao 3 autobusa HDZ-ovim gradonačelnicima iz Drniša, Benkovca i Korčule. S druge strane, sam ZET ih nema dovoljno!

Jako me interesira da li prosječni koeficijent tehničke ispravnosti ZET-ovih autobusa kroz godine raste ili pada?

5. Još nisam dobio niti odgovor ZET-a o prošli mjesec svečano predstavljenim novim “poluniskopodnim” autobusima, od kojih su neki već bili u kvaru i šlepani kroz grad. Ti nedostaci ukazuju na greške i nedostatke netipične za nova i za isporuku uredno pripremljena vozila pod garancijom.

[fb_pe url=”https://www.facebook.com/PetekRenato/posts/336166003599460?” bottom=”30″]

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!