MODERNE PRIJEVARE: Sve više proizvoda manje težine a iste cijene – počelo je s čokoladama

U posljednje vrijeme, sve je uočljivija praksa smanjenja količine proizvoda u pakiranju, a da cijene ostaju iste.

Ovaj fenomen poznat je kao “shrinkflacija”, gdje potrošači za isti iznos novca dobivaju manje proizvoda.

Proizvođači tvrde da je ovaj trend rezultat tržišnih uvjeta, odnosno potrošača koji češće kupuju, ali u manjim količinama. Također, ističu da potrošači najčešće obraćaju pozornost na rok trajanja proizvoda i njegovu cijenu.

Smanjenje količine proizvoda u pakiranju započelo je s čokoladom, a sada se čini da je to postalo pravilo za gotovo sve proizvode. Kupci su zbunjeni jer izgled i ambalaža proizvoda ostaju isti, iako je količina proizvoda smanjena.

Jedna kupkinja primijetila je da se ova praksa prvo vidjela na čokoladama, a zatim i na drugim slatkišima. Drugi kupac ističe da se ne smanjuje samo količina proizvoda, već i njegova kvaliteta.

Proizvođači ulažu sve više u ambalažu, tražeći nova i bolja rješenja koja će privući kupce. Sanja Keretić iz udruge “Varaždinski potrošač” za HRT kaže da nema propisanih standarda, ali da se potrošačima sugerira da su kupili isti proizvod, iako je količina smanjena.

Prema pravilima “shrinkflacije”, proizvođači su obvezni jasno i točno istaknuti težinu proizvoda, ali nisu dužni upozoriti kupce na promjene u količini proizvoda.

Dragan Munjiza, konzultant za trgovinu, smatra da je ova praksa bila korisna u jednom trenutku, ali da se sada s njom pretjeruje i da bi trebalo prestati smanjivati količinu proizvoda.

Proizvođači opravdavaju smanjenje količine proizvoda smanjenim brojem članova u obitelji, tvrdeći da se traže manja pakiranja. Emil Pavić, prodajni agent, ističe da su XXL pakiranja vrlo popularna jer potrošači vjeruju da na taj način mogu uštedjeti značajan novac.

Francuska vlada donijela je odluku da trgovci moraju obavijestiti kupce o smanjenju pakiranja proizvoda koje nije praćeno odgovarajućim sniženjem cijena. Trgovci u našoj zemlji nisu oduševljeni tom idejom jer smatraju da bi to za njih predstavljalo dodatne troškove.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!