PROJEKT ISTOK – ZAPAD: Zagreb želi tunel ispod Trga F. Tuđmana – kako će izgledati?

Jagićeva ulica
Jagićeva ulica

Kako bi se do sredine 2017. godine u potpunosti uredio Trg  dr. Franje Tuđmana, Milan Bandić, prvi čovjek metropole spreman je iz rebalansa gradskog proračuna osigurati onoliko novaca koliko autor projekta, arhitekt Nenad Fabijanić i njegova ekipa, na čelu sa zamjenicom Vesnom Kusin, budu tražili, otvorivši pritom, vjerojatno, potpuno nesvjesno “pandorinu kutiju”. Jer, ako odgovorni u metropoli zaista žarko žele tunel ispod Trga dr. Franje Tuđmana, morati će se, zaista, potruditi u pronalaženju neophodnih sredstava, a ruke posegnuti jako duboko u džepove Gradske riznice.

Piše: Branimir Fagač

Dakle, veliki gradski projekt spajanja istoka i zapada predviđa gradnju dvokračnog tunela dužine od po 400 metara, širine 4, 5 metra, a kopali bi se na dubini od oko šest metara, a njihovom gradnjom rasteretio bi se promet u zapadnom dijelu grada. Jedan krak spajao bi Ulicu grada Mainza s Prilazom Gjure Deželića i imao bi dva prometna traka, a drugi, jednotračni, išao bi južnije, do Ulice Vatroslava Jagića.

Ovako bi ukratko izgledao projekt gradnje dvokračnog tunela ispod Trga dr. Franje Tuđmana, a da u Gradu, zaista, misle ozbiljno, pokazuje i javni natječaj “Odabir varijantnog rješenja s izradom ocjene izvodljivosti projekta povezivanja istočne i zapadne strane Trga dr. Franje Tuđmana s izgradnjom podzemne garaže”.

Ulica Gjure Deželića
Ulica Gjure Deželića

Projektni je zadatak, naime, propisivao da se u sklopu analize moraju izraditi i geodetski podaci za zonu od oko 160 tisuća kvadrata, koliko je zahvaćeno projektom, odabrati optimalno rješenje sa stajališta prometa, napraviti analizu isplativosti ulaganja, kao i razradu rješenja cestovnog prometa, javnog, kao i suživota garaže i pješaka. Natječaj je završen sa 9. svibnjem, a prema riječima odgovornih, uskoro će se znati i autor najboljeg “varijantnog rješenja”.

Podzemni shopping-centar

Jedan od onih koji je radio na projektu tunela je i profesor Ivan Dadić, bivši dekan Fakulteta prometnih znanosti. Odgovorno tvrdi kako je gradnja tunela nužna zbog rasterećenosti područja kojim dnevno prođe i više od  15 tisuća automobila.

“Projekt smo radili prema procjeni broja automobila koji se tim pravcem kreću i ovo je najbolje rješenje. Taj dio grada bi se tako oslobodio prometnih gužvi, jer bi se putovalo ispod zemlje i ne bi bilo dugih kolona na semaforima”, kaže Dadić.

Dodaje kako bi gradnja bila brza i jeftina jer se ništa ne bi trebalo rušiti te kako to ne bi bio megalomanski projekt.

“Osim toga, u sklopu tunela izgradio bi se i veliki shopping-centar, koji bi imao 400 parkirališnih mjesta, naravno pod zemljom. Cijeli je projekt, zapravo, više od samog prometa, i pridonio bi uređenju Trga dr. Franje Tuđmana”, smatra Dadić.

Ulica Grada Mainza,
Ulica Grada Mainza,

Arhitekt Nenad Fabijanić, voditelj nekolicine trenutno iznimno važnih projekta za grad Zagreb, koji se bavi istim prostorom, ne slaže se s Dadićem čiji je projekt detaljno analizirao. Po njemu je to vrlo loša ideja.

“Za početak, projekt profesora Dadića je prometno neracionalan. Ne bi se riješio prometni kolaps, a uređenje Trga dr. Franje Tuđmana zapravo bilo bi dovedeno u pitanje. Riječ je o poslu u koji se i te kako razumijem i kojim se bavim, te čvrsto stojim pri mišljenju da ovaj projekt ne bi trebalo nikada realizirati, već bi se moralo posegnuti za nekim drugim, boljim rješenjem”, istaknuo je arhitekt Fabijanić.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!