PIONIRSKI DUH IZ HRVATSKE: Evo što pišu Nijemci o suradnji tvrtke Mate Rimca i Porschea

Oliver Blume, CEO Porschea i Mate Rimac, osnivač i CEO Rimac Automobila
Oliver Blume, CEO Porschea i Mate Rimac, osnivač i CEO Rimac Automobila

Ugledni Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) u subotnjem je izdanju poduži članak posvetio informaciji da je Porsche kupio 10 posto udjela hrvatskog start-up-poduzeća “Rimac automobili”.

FAZ na početku teksta konstatira kako automobili, po naravi stvari, nisu i ne mogu biti adut politike Zelenih, pa tako ni premijera njemačke savezne pokrajine Baden-Württemberga iz te stranke. S druge strane je, pak, riječ o pokrajini poznatoj po jednom proizvođaču automobila koji nemalo troše – Porscheu.

“Umjesto ‘da se poput pokvarene ploče ponavljaju priče oko grijeha iz prošlosti, treba gledati prema naprijed'”, citira FAZ premijera Baden-Württemberga Winfrieda Kretschmanna koji je “kao primjer iz rukava istresao jednog mladog poduzetnika koji ga je fascinirao: Mate Rimca, koji je u Hrvatskoj napravio jedan elektični sportski superautomobil.”

FAZ  citira i člana Uprave Porschea Lutza Meschkea koji je rekao kako u Porscheu “ideje mlade poduzetničke tvrtke smatraju vrlo obećavajućima”, prenosi dw.com.

Automobil u kojega se Kretschmann zaljubio prilikom svog radnog posjeta Hrvatskoj, piše FAZ, već je privukao pozornost na sajmu automobila u Ženevi. “C TWO, kako se zove ovo vozilo, uglavnom je izrađen od aluminija i karbonskih vlakana te sa svojih 2.000 konjskih snaga može postići brzinu od 412 km/h. Zahvaljujući sustavu brzog punjenja s 250 kilovata može za pola sata napuniti 80 posto akumulatora.”

U članku se navodi kako se još ne zna točno koje će projekte zajednički realizirati Porsche i Rimac, ali se primjećuje kako se za tehnologiju visokonaponski punjivih baterija sigurno zanimaju i u Stuttgartu gdje se trenutno razvija prvi električni sportski automobil  iz Porscheovog pogona – Taycan.

“Sada je na redu međusobno upoznavanje – što se iščekuje s napetošću.” To upoznavanje izgleda ovako: “Pionirski duh u hrvatskoj firmi sa 400 djelatnika, a kojiKretchmann toliko hvali, susrest će se u Stuttgartu sa švapskom perfekcionističkom inženjerskom umjetnošću i aparatom od 30.000 zaposlenih.”

Ali, kako zaključuje FAZ, njemački mentalitet Mati Rimcu koji je kao dijete živio s roditeljima u Frankfurtu i sanjao o tome da jednoga dana napravi najbrži auto na svijetu, nije stran.