KREĆE ISTRAŽIVAČKO UČENJE: Evo što o “Školi za život” kaže ministrica Divjak

Foto: Media servis
Foto: Media servis

U jesen u hrvatskim školama počinje provedba eksperimentalne reforme obrazovanja pod nazivom “Škola za život” kojom će biti obuhvaćene 72 škole, 46 osnovnih i 26 srednjih.

Izvor: Media servis

Učitelji tih škola, njih 1500, prošlog su tjedna počeli s intenzivnim pripremama. Eksperimentalnom primjenom kurikularne reforme bit će obuhvaćeno oko 8500 učenika i oko 1500 učitelja u prvim, trećim i sedmim razredima osnovnih škola te prvim razredima srednjih škola.

Za sve njih osigurani su tableti, a ovaj tjedan počele su online edukacije za 1200 učitelja s nekoliko desetaka mentora iz Hrvatske i inozemstva. Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak za Media servis je izjavila:

“Mnogi od njih i koriste različite nove metode, inventivne metode poučavanja i vrednovanja u svojim razredima pa je to prilika da se razmijeni i da se puno šire o tome sazna i da se provjeri kako to funkcionira u različitim ambijentima.”

S ministricom se slaže i ravnateljica zagrebačke osnovne škole Ivan Cankar Silvana Svetličić. Sve teče onako kako je Ministarstvo i predvidjelo, ali reforma uvelike ovisi o pojedincu i njegovoj želji da usvoji nove metode podučavanja, rekla je Svetličić i dodala da su profesori često ispred sustava jer sami ulažu u svoje vještine.

“Cijeli sustav je malo usporen i treba stići neke učitelje koji trče naprijed prema budućnosti. Učitelji kao učitelji imaju viziju, djeca imaju potrebu, žele nadograđivati, žele poučavati, žele ih usmjeriti jer moramo ići u korak s vremenom”, rekla je Svetličić.

Ministrica Divjak ističe da roditelji imaju mnogo pitanja iako su najavljenu promjenu odlično prihvatili.

“Teško se sada odučiti od toga da više neće biti toliki naglasak na činjeničnom znanju pa onda je strah kod pojedinih roditelja što to doista znači. Međutim, mi znamo iskustva sustava koji su uspješniji u tim ishodima učenja, estonsko-finskog sustava te slovenskog koji je bitno napredovao u posljednje vrijeme. Ovaj naglasak na problemsko učenje, suradničko učenje, istraživačko učenje, rad u grupama daje trajno znanje i kompetencije”, pojasnila je Divjak.

Edukacije su počele i u srednjim školama. Još ne možemo ništa procijeniti, ali u roku od mjesec dana vidjet će se jesu li predviđeni sadržaji dostatni, rekao nam je ravnatelj V.gimnazije u Zagrebu Tihomir Engelsfeld.

“Profesori će se pripremati kroz jedan niz što online tečajeva, što stručnih skupova. Svaki predmet će imati svoju edukaciju, a vezane su za nove kurikulume, nove sadržaje i metode”, ispričao je Engelsfeld.

Koji su još zadaci pred Ministarstvom objasnila je ministrica Divjak.

“Također tu je i opremanje škola, ne samo informatičkih učionica nego općenito kabineta, pogotovo kabineta za prirodoslovlje koje će omogućiti vrlo kvalitetan rad, istraživačku nastavu i ja se tome osobno veselim”, zaključila je Divjak.

 

 

U školskoj godini 2019./2020. kurikularna reforma ulazi u sve škole. Do tada treba osuvremeniti, urediti i opremiti učionice, a sve škole koje će proći kroz eksperimentalnu fazu bit će mentori onima koji u reformu tek ulaze.