I TO JE MOGUĆE: Na 58 kilometara Slavonike cestarinu ubire 30 blagajnika

Hrvatska će 2022. godine uvesti novi, elektronički sustav naplate cestarine sa slobodnim prolaskom vozila, bez njihovog zaustavljanja na naplatnim postajama (NP).

Time ručna naplata i brklje odlaze u povijest, a novim se načinom protočnost uvelike povećava, u Hrvatskim autocestama kažu da ručna naplata ima kapacitet oko 200 vozila po satu, a novi sustav i do 3000.

Još od prije postoje najave da će naplata cestarine biti automatizirana, što će se reflektirati na sadašnju zaposlenost na NP-ima, a konkretizirane su u srpnju kada je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predstavilo novi sustav.

Najave o novom sustavu autocesta A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj dočekuje u trenu kada na njoj, podaci su HAC-a, cestarinu naplaćuje – 30 blagajnika, piše Glas Slavonije. Rade na četiri naplatne postaje – Osijek, Čepin, Đakovo i Svilaj. Ne zaboravimo da se Slavonikom zasad prometuje na samo njene dvije trećine planirane trase – od 88 km (od granice s Mađarskom do granice s BiH), u tri je faze dosad sagrađeno 58,7 km. Brojnost blagajnika na nevelikoj i još uvijek ne u punom profilu prometujućoj Slavonici u HAC-u pojašnjavaju režimom rada 0-24, da je u rad kroz tri smjene i u međusmjenama potrebno odrediti optimalan broj ljudi.

Usporedbe radi, na drugoj, dobrim dijelom slavonskoj autocesti “veteranki”, dugoj 307 km – A3, Bregana – Zagreb – Lipovac, na 18 NP-a radi 155 blagajnika.

Procjenjuje se da će novi sustav, bez potrebe za većim nadogradnjama, učinkovito funkcionirati bar 15 godina, dok bi na mjesečnoj bazi uštede mogle iznositi oko 13 milijuna kuna u odnosu na trenutačni sustav koji obilježavaju visoki troškovi naplatnih mjesta, blagajnika, transporta gotovog novca i sl. Plan je da će se zamišljene uštede s novim sustavom naplate odraziti na daljnje smanjenje cestarskog duga na kojem već sada, nakon provedenog refinanciranja, ističu u HAC-u, država na kamatama godišnje štedi oko 50 milijuna eura.