ISTRAŽIVANJE: Ljudi najviše vjeruju radiju – pogledajte zašto
Prema najnovijem istraživanju Europske radiodifuzijske unije (EBU) Europljani od svih medija danas najviše vjeruju radiju.
Više od pedeset posto ispitanika vjeruje upravo ovom mediju, čime je radio postao jedini medij kojem njegovi korisnici više vjeruju, nego ne vjeruju. Naime, svim ostalim medijima njihovi čitatelji i gledatelji vjeruju manje od pedeset posto.
Programski direktor britanskog Absolute Radija kojeg tjedno sluša gotovo četiri i pol milijuna ljudi, Paul Sylvester objašnjava kako je do toga došlo zbog toga što radio obrađuje svakodnevne teme, najbliži je svojim korisnicima, usto je i najbrži, a slušateljima daje upravo one informacije koje su im potrebne.
“Ako volite glazbu, ako volite govor, ako volite vijesti, ako volite sport, uvijek imamo nešto za vas. Mislim da na radiju rade neke nevjerojatne osobe, nevjerojatni prezenteri. Tehnološke inovacije koje smo napravili, način na koji se pokušavamo zbližiti sa slušateljima i digitalni rast svrstavaju nas na vrlo visoku poziciju”, prenosi Media servis.
Smeta ga, kaže, što se već godinama govori da je radio zastarjeli medij.
“Ljudi već godinama govore da će radio zastarjeti, a mi smo još uvijek ovdje i u vrlo dobroj smo poziciji. Ljudi nam vjeruju i slušaju nas. Mislim da radio neće zastarjeti sve dok napredujemo u skladu s vremenom i dok cijenimo ono što je dobro u radiju, sve dok ne promijenimo temeljnu vrijednost radija, a to je razgovor između prezentera i slušatelja.”
Ne brine ga ni poslovanje radija u budućnosti. Evo kako ga on zamišlja.
“Vidjet ćete rast pojedinih brandova. Bit će manje glavnih radio brendova, koji će imati svoje sestrinske stanice. Manji broj brandova koje ćete vidjeti bit će sve jači i u njih će biti sve više ulaganja.”
Absolute radio je digitaliziran, što znači da ga njegovi slušatelji osim tradicionalnim radio prijemnicima mogu slušati i digitalno. Upravo je to ono što čeka sve radio postaje u budućnosti.
“Znamo da je to bolje iskustvo za slušatelje, znamo da možemo naučiti više o njima, znamo da im možemo pružiti bolju uslugu i da naši klijenti mogu imati bolju uslugu. To je budućnost, isplativije nam je, to je vrlo važno jer što manje novca potrošimo na prijenos signala, to nam ostaje više novca da poboljšamo iskustvo slušatelja.”
Od rada na radiju, kaže, može se pristojno živjeti, ali ništa više od toga.
“Ako želite zaraditi novac, radite u banci” – poručuje Slyvester. “Rad na radiju je odmor, nešto za što ste strastveno vezani. Mislim da strast, zadovoljstvo poslom i mogućnost da zabavite ljude, promijenite njihovo mišljenje ili ih informirate vrijedi više od novca koji možete zaraditi u drugim industrijama.”
Na konkurenciju na tržištu gleda kao poticaj za daljni rad: “Konkurencija tjera ljude da podižu ljestvicu i da budu inovativniji. Mislim da je konkurencija na britanskom tržištu vrlo dobra.”