EMIL TEDESCHI: U krizi je ulazak u eurozonu civilizacijski uspjeh Hrvatske
“Ulazak u eurozonu otvara razdoblje prosperiteta domaćih poduzetnika”, tek je jedan od zaključaka panela Što ulazak u eurozonu donosi hrvatskim poduzetnicima?
Rasprava se održala u Hrvatskoj udruzi poslodavaca, a odgovorila je na ključna pitanja ususret uvođenja eura. U sklopu panela otvorene su i prijave za osmo hrvatsko izdanje EY Poduzetnika godine, renomiranog programa koji nagrađuje najuspješnije poduzetnike.
Prenosimo priopćenje.
“Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe i predsjednik žirija programa EY Poduzetnik godine, Stiven Toš i Miljenko Borščak, čelni ljudi tvrtke Bomark Pak i dobitnici nagrade EY Poduzetnik godine za 2021. godinu, Krešimir Barić, član Uprave Erste banke, generalnog sponzora programa te Berislav Horvat, Country Managing Partner EY-a Hrvatska i pokretač programa u Hrvatskoj na panelu su raspravljali o izazovima, ali i prilikama koje uvođenje eura predstavlja za domaće poduzetništvo.
„To što smo u vremenu krize svih kriza podigli kreditni rejting i ulazimo u eurozonu, a ući ćemo i u Schengen, upravo je civilizacijski uspjeh. To dodatno dobiva na značaju u krizi svih kriza u kojoj se trenutno nalazimo, ali istina je da ono što te ne uništi, to te ojača“, komentirao je ulazak Hrvatske u eurozonu Emil Tedeschi, dugogodišnji predsjednik neovisnog žirija.
U sklopu panela, Berislav Horvat je otvorio prijave za osmo nacionalno izdanje programa koji nagrađuje i slavi najuspješnije hrvatske poduzetničke priče – EY Poduzetnik godine 2022. Pored Emila Tedeschija, o izboru najuspješnijih poduzetnika odlučivat će neovisni žiri kojeg čine poduzetnici Nenad Bakić i Saša Cvetojević te dosadašnji laureati programa Alan Sumina, Đuro Horvat, Marko Pipunić, Mate Rimac, Silvio Kutić, Hrvoje Josip Balen, a u ovom izdanju priključuje im se i prošlogodišnji pobjednik Miljenko Borščak.
„Ovim programom sustavno gradimo bolje poslovno okruženje te smo dokazali kako imamo nevjerojatno puno dobrih poduzetničkih priča. Važno je stvoriti pozitivnu klimu i popularizirali ulogu poduzetnika u društvu kako bismo mlade uvjerili da se kod nas može uspjeti“, istaknuo je prilikom otvaranja prijava Berislav Horvat, Country Managing Partner u EY-u Hrvatska.
„Nije slučajno da je ovo nagrada u kojoj poduzetnici biraju poduzetnike. Ovo nije sudar taština i borba ega, svi sudjelujemo kroz kvalitetan razgovor i izazovna sučeljavanja mišljenja. Svake smo godine iznenađeni kad vidimo koliko uspješnih poduzetničkih projekata i realizacija zapravo imamo u Hrvatskoj. U posljednjih sedam godina kroz ovaj izbor pokazujemo kako se stvara jedna poduzetna, transparenta i poduzetnička Hrvatska“, pozdravio je otvaranje prijava Emil Tedeschi.
Govoreći o ulozi banaka u prilagodbi poduzetničke klime na nove uvjete koje donosi euro, alatima koje banke nude poduzetnicima uslijed inflacije te ulozi eura u jednostavnijem kreditiranju i transferu, Krešimir Barić, član Uprave Erste banke je istaknuo kako je proces prelaska s kune na euro, zahtjevan kako za gospodarstvo, tako i za banke. Međutim, naglasio je kako „ulazak u eurozonu eliminira veliki valutni rizik, a obećavajuća je i činjenica kako je stopa inflacije značajno viša u onim zemljama koje nisu dio eurozone“.
Na čelu kompanije Bomark Pak, jedinog hrvatskog proizvođača stretch folija su Miljenko Borščak i Stiven Toš, dobitnici nagrade EY Poduzetnik godine za 2021. Bomark Pak osnovan je 1992. kao mala obiteljska distributerska tvrtka, a danas je respektabilni proizvođač i distributer koji posluje na području čitave Europe.
„Kao kompaniji koja većinu prihoda ostvaruje na europskom tržištu, za nas je ulazak u eurozonu povlastica i velika snaga, svojevrsni ulazak u elitni klub“, naglasio je Miljenko Borščak.
„U pandemiji kao i vremenu tržišnih previranja, pokazalo se koliko je važno imati stabilnog europskog proizvođača te je postalo sasvim jasno kako bi Europa trebala neovisno jačati domaću proizvodnju“, ustvrdio je Stiven Toš. EY Poduzetnik godine na globalnoj razini potiče razvoj poduzetničke klime i izgradnju snažnog poslovnog okruženja. Provodi se preko 30 godina u više od 60 zemalja svijeta, koje čine 90 posto svjetske ekonomije, a hrvatski su mu se poduzetnici pridružili 2014. Osmo izdanje izbora svjedoči o snažnoj, rastućoj poduzetničkoj zajednici u Hrvatskoj te kontinuirano jača cjelokupnu poduzetničku klimu u državi. Pored toga, program pobjednicima domaćeg izdanja nudi i priliku da svoje uspjehe te hrvatske poduzetnike predstave na prestižnoj svjetskoj završnici u društvu najboljih i najutjecajnijih poduzetnika današnjice iz svih krajeva svijeta.
Prijave su otvorene do kraja studenog 2022., a nominirati možete vlastitu ili tuđu uspješnu poduzetničku priču. Ime novog hrvatskog poduzetnika ili poduzetnice koji će Hrvatsku predstavljati na svjetskom izdanju EY Poduzetnik godine, bit će poznato na svečanom proglašenju u ožujku iduće godine. I ovogodišnje izdanje programa EY Poduzetnik godine održava se pod generalnim sponzorstvom Erste banke, sponzorstvom Interkapitala i Wiener osiguranja, te pod pokroviteljstvom AmCham-a, HAMAG-BICRO-a i Hrvatske udruge poslodavaca.”