DOBRE VIJESTI IZ BRODOSPLITA: Nastavlja se izgradnja brodova za Ministarstvo obrane
U brodogradilištu Brodosplit danas 10.08. rezanjem limova obilježen je nastavak izgradnje serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.
– Uvjereni smo kako će brod zadovoljiti sve naše zahtjeve. Takav brod, sa svim svojim sposobnostima zadovoljava sve potrebe HRM-a, zadaće nadzora ZERP-a i, po potrebi, teritorijalnog mora. Prvenstvena namjena broda je provedba zadaća iz domene obalne straže za provedbu borbenih zadaća. Brod ima određene sposobnosti, a to su prije svega zadaće u potpori flote HRM- a, istaknuo je komodor Damir Dojkić, načelnik stožera-zamjenik zapovjednika HRM-a.
Prije dvije godine isporučeni prototip obalnog ophodnog broda ‘Omiš’ svojom je tehničkom opremljenošću i plovnim karakteristikama znatno unaprijedio sposobnosti Obalne straže, te je redovit u akcijama traganja i spašavanja.
– Rokovi za izgradnju obalno ophodnih brodova su u zadanom tempu. Plan nam je serijska proizvodnja ovakvih brodova, jer postoji veliki interes za njih, a prototip je dokazao da se radi o vrhunskom proizvodu, rekao je Ante Žižić-Gušo, tehnički direktor Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata.
Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja obje strojarnice brod neće potonuti). Brodovi su opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.
Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.
Kapacitet brodova je 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW. Opremljeni su s aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora 4 te udovoljavanje NATO kriterijima za pomorstvenost (STANAG 4154).
Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenje u operativnu uporabu OOB-a nastavak je projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.