ZARATILI LAUC I ŠPRAJC: Pogledajte kako se slasno “časte”

Korona i (ne)cijepljenje podijelili su mnoge, a ima već i niz poznatih koji su na te teme dobro zaratili i koji se “časte” teškim riječima.

Među njima su znanstvenik Gordan Lauc i voditelj i urednik RTL-a Zoran Šprajc.

Ovako izgleda njihovo prozivanje s raznim objedama na Facebooku. Lauc u najnovijoj objavi piše:

“Mama Šprajc je sigurno ponosna kako pristojnog i kulturnog sina je odgojila. Samo ne kužim baš ovo s prezimenom. S vaše stranice nestaju sve kritike u komentarima, no napadanja po nacionalnoj osnovi ostaju. Pa to ne pali već dugo. Hrvatska je suvremena sekularna država u kojoj nikoga ne zanima jeste li Hrvat, ili Srbin, homo, hetero, bi, ili trans te katolik, pravoslavac ili pastafarijanac.

Većinu nas su još u bivšoj državi roditelji odgojili da razmišljamo na taj način. Nije vrag da se pokušavate prikazati žrtvom progona po nacionalnoj osnovi kako bi ste prikrili ona bitna pitanja. Teško vas bilo tko može vidjeti kao žrtvu… (osim možda pandemijskog marketinga).

A najbitnije pitanje je: je li vas kupio pandemijski marketing? Zar je vikendica na Mrežnici opremljena s “kupujmo hrvatsko” tako loše građena da već treba obnovu? Ako ste samo žrtva, sve što trebate reći je: da, promijenio sam mišljenje jer mi je profesor XY objasnio to i to. Tako sam i ja lijepo objasnio da sam promijenio mišljenje kada sam vidio rezultate seroloških studija u New Yorku i danas me više ne prozivaju za pogrešnu preporuku da stvari koje kupimo trebamo držati u karanteni.

(Za one kojima fali kontekst, ovaj nadasve pristojni komentar na slici je reakcija na ovu moju objavu https://web.facebook.com/gordan.lauc/posts/10227004822214327)

Gordan Lauc je danas objavio kako se mora ispričati svim svojim prijateljima, jer je uvučen u osobne sukobe, a u objavi kaže:

Dragi FB prijatelji,
Dopustite mi da vam se ispričam za nekoliko posljednjih objava na mojoj stranici koje su u biti osobni obračuni, a ne objektivno informiranje javnosti (zbog čega većina ljudi dolazi na moj FB „zid“). Svi koji me poznaju, ili prate moje javne nastupe u zadnjih godinu dana znaju da nisam konfliktna osoba i da se trudim u svakome prepoznati ono što dobro, a ignorirati ono što je loše. Nažalost sada su me doslovno natjerali da uđem i u neke osobne sukobe.

Dok su me donekle pristojno napadali pojedini znanstvenici to sam uglavnom ignorirao, no zadnjih dana pandemijski marketing u nedostatku bilo kakvih argumenata s kojima bi osporili moje stavove, a u panici što se gotovo tri četvrtine Hrvatske javnosti s tim stavovima slaže, sada uporno šalje umirovljene sponzoruše, nekakve aktiviste i novinare da me doslovno zasipaju javnim uvredama. Strategija je jednostavna, izokrenu nešto što sam rekao, pronađu nekog medijski interesantnog tko će dati izjavu koja se može protumačiti na različite načine i onda kroz naslove prenose poruke da sam ja seksist, homofob, kromanjonac iz pećine, nacionalist, šovinist i ne znam što sve ne, pokušavajući stvoriti dojam da me ne treba ozbiljno shvaćati. To je uhodana strategija koju su primijenili na brojnim mojim kolegama u svijetu koji su se usprotivili pandemijskom marketingu.

Na žalost jedino što mi tu ostaje na raspolaganju kao učinkovita strategija je uzvratiti udarac. Nekoga koga pandemijski marketing može kupiti za takvu vrstu napada na mene obično je već netko drugi „kupio“ u nekoj drugoj prilici, pa mi onda ljudi koji vide o čemu se radi šalju primjerice informacije o tome kako je neka umirovljena sponzoruša ostvarivala prihode, tko je platio uređenje jedne vikendice na Mrežnici i slične podatke koji nam onda pomažu da shvatimo odakle dolaze ti ničim izazvani agresivni napadi na mene.

Nadam se da razumijete i da ćete mi oprostiti još poneki post koji niti sam ne bih smatrao primjerenim u normalnim okolnostima, no u ovim suludim vremenima je to nažalost jedina učinkovita strategija za odvraćanje ružnih napada na mene koji su postali primarno oružje pandemijskog marketinga.