ZANEMARILI IH VLADAJUĆI: Kontinentalni turizam mnogo nudi i mnogo može dati

Pandemija nam je nabolje pokazala da nam ne bi trebao biti glavni pokretač gospodarstva turizam, ali evo i ove godine opet se sve nade polažu u turističku sezonu.

Izvor: Media servis

Onu na moru, a zapravo kontinentalni turizam traje 365 dana u godini. Istražili smo koliko se turista odluči posjetiti hrvatski kontinet, što sve nude županije dalje od Jadrana, ali i kako promovirati taj dio zemlje.
Voditeljica ureda Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar za Media servis je rekla da njihove turiste najviše zanima aktivni turizam, kultura i gastronomija. U usporedbi s prošlom godinom ostvaruju odlične rezultate. Ipak, to su mrvice kad se usporedi s priobalnim županijama. Škrinjar kaže da im je potrebno više promocije i pomoći.

“Možda ću biti malo gruba, ali dok se mentalni sklop u glavama naših političar ne promijeni i ne krenemo razmišljati drugačije da 95 posto prihoda ostvaruje obala, a samo pet posto kontinent. Zašto je to tako? Eto. Mislim da kontinent ima bezgranične mogućnosti”, rekla je Šrkinjar.

Budući da se kontinentalni krajevi više moraju boriti za turiste, trebaju i više pomoći. Direktor Turističke zajednice Međimurske županije Rudi Grula za Media servis kaže:

“Svi već imaju prekrasne ponude, sada nam je potrebno da se te ponude predstave na domaćem i međunarodnom tržištu. Naravno mi moramo raditi na povećanju kvalitete”, rekao je Grula.

A nije da kontinent nema što turistima ponuditi. Direktor Turističkog ureda Varaždinske županije Miran Bojanić Morandini, pak, ističe da su glavne priče na kontinentu atrakcije koje moraju proizlaziti iz privatnog sektora.

“Pokazalo nam se da sve ono što privremeno proizvode ili preuzimaju udruge ili turističke zajednice ili lokalna samo uprava nisu održivo na dugi rok i svaka kuna na kontinentu dobivena od turizma zahtjeva puno više truda i ulaganja. Ali mislim da će u konačnici biti isplativa jer upravo na kontinentu je turizam 365”, rekao je Bojanić Morandini.

Škrinjar je otkrila što donosi ljeto u Krapinsko-zagorskoj županiji.

“30. srpnja počinje Sajam i izložba zagorskih vina, zatim 31. srpnja Štruklijada i 1. kolovoza Igrajte nam mužikaši. Imamo na jesen strašno puno manifestacija od Tjedna kajkavske kulture, Zahvale jeseni pa do branja grožđa”, kaže Škrinjar.

Grula je za Media servis nabrojao što turiste privlači u Međimurje.

“Wellness, priroda, gastronomija, aktivni odmor, terme Sveti Martin, naša međimurska Vinska cesta, nova turistička, muzej Riznica Međimurja koja je nedavno otvorena, a tu je i naš eko muzej Međimurje malo”, rekao je Grula.

Najavio je i novi projekt.

“Početkom osmog mjeseca krećemo s tzv. hop on-hop of sustavom autobusnih linija gdje će gosti kupiti jednu dnevnu kartu ili48 ili 72 sata i moći će obilaziti te atrakcije”, rekao je Grula.

A od prošle godine glavna atrakcija Varaždinske toplice su se zatvorile zbog obnavljanja, no ipak Morandini za Media servis kaže da su zadovoljni koliko županija bilježi turista. Prije četiri godine su krenuli ulagati u privatni smještaj i brendirali kuće za odmor s pričom kao originalnu ideju. Svi se nadaju samo jedno, kako na obali tako i na kontinentu, da se epidemiološka slika neće pogoršati.