ZA MANJE CRNIH BROJKI: Kako još više povećati sigurnost mladih u prometu?

Foto: Vatrogasci/Osijek
Foto: Vatrogasci/Osijek

U prvih deset mjeseci na hrvatskim cestama smanjen je broj prometnih nesreća s poginulima koje su izazvali mladi vozači i to za 20 posto.

Piše: Andrej Štrkalj

Unatoč napretku u području sigurnosti cestovnog prometa vozači između 15 i 24 godina ugroženiji su od starijih sudionika. Kako povećati sigurnost mladih u prometu bila je tema okruglog stola u Zagrebu. Prema Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa, usklađenim s ciljevima Europske unije, Hrvatska bi do 2020. broj poginulih trebala smanjiti na 5 osoba na 100 tisuća stanovnika.

“Rezultati koje smo do danas ostvarili pokazuju da se približavamo tom cilju jer primjerice 1994. kada smo započeli s provođenjem prvog nacionalnog programa bilježili smo 16,8 poginuli na sto tisuća stanovnika a eto došli smo na 7,3 na kraj 2016”, ističe pomoćnik glavnog ravnatelja policije Krunoslav Borovec.

Iako je posljednjih godina zabilježen pad broja poginulih u prometu nužno je zajedničko djelovanje svih institucija, kako bi se broj od prosječno 300 poginulih godišnje sveo na minimum, poruka je sudionika skupa. Jedna od najvažniji mjera je edukacija i to od najranije dobi, a tu kaskamo za Europom.

Foto: PU brodsko-posavska
Foto: PU brodsko-posavska

Miron Huljak iz MUP-a: “Nažalost u Hrvatskoj sustavno se uopće ne educiraju. Imate u osnovnoj školi par sati u nižim razredima gdje djeca slušaju nešto o prometu, prometnim znakovima i to je sve. Po mom mišljenju takvi programi trebali bi biti kroz kompletno školovanje obrazovanje i obavezni dio kurikuluma dio programa školskih”.

S time se slaže i Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu. Ukazuje na bicikliste koji su posebno ranjiva skupina u prometu.

“Ako gledate kako se bicikliste voze vidite da većina njih krši propise. Isto tako i vozači ne znaju da se biciklisti smiju voziti po kolniku vrlo često u gradovima im trube i onda tu nastaje konflikt koji nastaje zbog nepoznavanja propisa”.

Važna je suradnja i izmjena iskustva među članicama EU, ističe Antonio Avenso iz Europskog vijeća za sigurnost prometa. “Rješenja su tu, naravno svaka ih članica može drugačije implementirati, no moramo učiti jedni od drugih kako bi smanjili broj poginulih na cestama”, ističe Antonio Avenso.