VODEĆI STRUČNJACI U ZAGREBU: Hoće li u sljedećih desetak godina prevladati električna vozila?

Dvodnevna konferencija Tokić grupe okupila je ključne dionike velikih transformacija u automobilskoj industriji i tržištu rezervnih dijelova kako bi zajedno odgovorili na pitanja o izazovima u mobilnosti, trendovima, tehnološkim i društvenim aspektima promjene i ulozi čovjeka u cijelom procesu.

Hoće li u sljedećih desetak godina prevladati električna vozila, ili će najveći učinak na razvoj autoindustrije imati podaci i digitalizacija? Vodeći europski stručnjaci s područja autoindustrije, digitalne transformacije, mobilnosti i tržišta rezervnih dijelova okupili su se na dvodnevnoj konferenciju u Zagrebu „T1 Meetup: Mobilnost – gdje inovacija susreće tradiciju“ u organizaciji Tokić Grupe kako bi iznijeli svoja iskustva i predviđanja u sektoru. Zaključak svih 30-ak govornika je kako se naizgled tradicionalna automobilska industrija strelovito razvija, ali da je potrebno dodatno poslušati kupce, čiji su prioriteti i interesi danas osjetno drugačiji nego prije 10 ili 20 godina te biti otvoren prema novim tehnologijama koje unapređuju korisničko iskustvo.

„Dobili smo izravan uvid u najnovija saznanja i trendove za sljedećih desetak godina automobilske industrije, s naglaskom na sigurnost svih sudionika prometa. Od dizajna automobila i njegovih performansi, preko kvalitete rezervnih dijelova, do edukacije stručnjaka i usklađivanja prometne legislative koja mora početi pratiti inovaciju i napredak dostupnih tehnologija – sve su to teme koje smo s našim gostima promišljali u ova dva dana. Svi mislimo da smo spremni na promjene, ali onaj tko bude najiskreniji i najbrži, a sposoban, osvojit će tržište. Ponosan sam što su nam svi ukazali čast dolaskom i dijeljenjem svojeg znanja“, izjavio je predsjednik Uprave Tokića Ivan Gadže.

Više od trećine kupaca spremno je platiti i do 25 posto veću cijenu za održivo rješenje s manjim utjecajem na okoliš, ističe se u globalnom istraživanju o autoindustriji ponajveće konzultantske kompanije, Simon-Kucher.

„Već sada vidimo kako vrijednost vozila i tehnologija vožnje imaju važniju ulogu u odabiru automobila nego sama cijena. Elektrifikacija i digitalizacija značajno će utjecati na tržište, a posebnu ulogu u tome imat će novi izvori monetizacije poput blockchaina i inovativni cjenovni modeli“, dodao je Antoine Weill iz Simona-Kuchera.

„Do 2030. očekujemo oko 19 posto elektrificiranih vozila, koji će u odnosu na benzince i dizelaše dugoročno imati manje troškove održavanja i to do 20 posto. No prema dostupnim procjenama, udio istinski električnih vozila do tada bi trebao biti šest posto“, istaknuo je Thomas Koch, regionalni direktor Boscha.

Warren Espinoza, Glavni izvršni direktor ATR Internationala, europske grupacije trgovaca auto dijelova, istaknuo je važnost zakonske regulative kada je riječ o električnim vozilima te potencijal dijagnostike i popravaka “na daljinu“ u budućnosti.

„Kako tehnologija napreduje, sve će manje biti ‘uradi sam’ popravaka, dok će servisni centri i radionice imati sve važniju ulogu, pod uvjetom da su opremljeni odgovarajućom tehnikom i da imaju educirane stručnjake“, pojasnio je Espinoza.

Na panelima se čulo i kako je uloga logistike i opskrbnog lanca jedan od ključnih faktora, te da je posebno znakovito kako je zadnji kilometar dostave uvijek najskuplji, s udjelom od čak 41 posto ukupnog troška. Stoga, složili su se panelisti, promjena se najčešće događa upravo na marginama poslovanja, gdje nije usmjerna sva pažnja, a gdje se, kad je o automobilskoj industriji i mobilnosti riječ, danas stvaraju tehnološki inovativni procesi.

U dva dana predavanja, koja su se, osim s tri lokacije u Zagrebu, pratila i iz sjedišta Bartoga u Mirnoj Peči, te iz IEDC Bled School of Management, stručnjaci tvrtki kao što su Toyota, Gideon Brothers, Bosch, Schaeffer, Clarios (Varta), TotalEnergies, Mahle, Microsoft, Hrvatski telekom, Lokad, Combis i Algebra raspravljali su o megatrendovima, tržištu rezervnih dijelova, digitalizaciji, ulozi 5G tehnologije u mobilnosti te blockchaina u logistici.

O Tokić grupi

Tokić grupa vodeći je regionalni distributer auto dijelova i popratne opreme s ponudom 300 najpoznatijih svjetskih brendova za sve vrste osobnih i lakih teretnih automobila, te izvozi u 14 zemalja diljem Europe. Zastupljen je s više od 300 tisuća proizvoda u više od 140 poslovnica diljem Hrvatske, te kroz tvrtku Bartog s 38 poslovnica u Sloveniji.

O T1 Meetup

S ciljem predstavljanja poslovnih rezultata, daljnjih planova i trendova koji utječu na industriju, Tokić od 2018. redovito održava strateške radionice i niz panel rasprava pod zajedničkim nazivom T1 Meetup. Pod nazivom Mobilnost – gdje inovacija susreće tradiciju, ovogodišnji T1 Meetup okupio je dosad najveći broj stručnjaka s područja autoindustrije, logistike, tehnologije i mobilnosti.