VELIKA POMOĆ PODUZETNICIMA: Ali, u nas se još mnogi boje umjetne inteligencije
Upravo dok čitate ove redove mnogi već uvelike diljem svijeta koriste ChatGPT, ali i sveprisutni Google ubrzano priprema za opću uporabu svoj Bard kao odgovor onome što je na tržište donio OpenAI.
Jer zbog proizvoda kojega je donio OpenAI, Google-u pada vrijednost, oglašivači se povlače i sasvim razumljivo – tržištu se mora ponuditi učinkovit odgovor, koji se ubrzano finalizira kao chatbot umjetne inteligencije pod nazivom Bard.
ChatGPT kao i Bard kod hrvatskih poduzetnika su polučili znatiželju istražiti što je i o čemu je riječ, a zatim je uslijedio strah, nevjerica i odbacivanje budućnosti koja je već naša stvarnost, bez previše poduzetničke volje upoznati se s mogućnostima AI-a. I to unatoč velikim prednostima kojima možemo primjenom ovog vida umjetne inteligencije unaprijediti naše poslovanje.
Ako ćemo govoriti o definicijama – umjetna inteligencija je sposobnost stroja obavljati kognitivne funkcije koje obično povezujemo s ljudskim umovima. Umjetna inteligencija uz pomoć strojeva prikuplja, razumije i plasira informacije koje će uskoro nadmašiti (ili već jesu) ovim svojim sposobnostima veliki dio ljudske populacije. Upravo ovo potonje iznimo straši hrvatske poduzetnike i umjesto da koristei ove fenomenalne sustave – poduzetnici samo čuju podatke poput onih Svjetskog ekonomskog foruma po kojemu će umjetna inteligencija do 2025 godine preuzeti čak 85 milijuna poslova koje su obavljati ljudi – ističe futurologinja poduzetništva i socioloških odnosa Sanela Dropulić, direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku www.osjetihrvatsku.hr
Podsjeća također kako umjetna inteligencija nije nešto što postoji od jučer, odnosno što se počelo stvarati od nedavno, već datira puno dulje među nama, samo što većina nas to nije svjesna. U prilog tome govori i kontinuirani rad mnogih znanstvenika, koji je doveo kasnih 50-tih godina prošlog stoljeća u definiranje i aktivnu primjenu umjetne inteligencije, na čelu s američkim računalnim i kognitivnim znanstvenikom Johnom McCarthyem.
Kada su krenuli u uporabu mobiteli, mnogi poduzetnici su rekli i djelima pokazivali da ih taj tehnološki novitet ne zanima. Da će se držati fiksnih telefona, fax uređaja i slično… No danas je na svijetu više mobitela nego ljudi, a pojedini poduzetnici i sami priznaju kako ih imaju i nekoliko. Tako je i s uporabom AI-a u poduzetništvu. Mnogi se opiru i bore, čak i ignoriraju postojanje AI-a, no umjetna inteligencija je dio naših života već neko vrijeme, a da toga nismo ni svjesni. Dakle nije pitanje hoćemo li je prihvatiti, nego je samo pitanje – kako ćemo je koristiti – ističe futurologinja Sanela Dropulić.
Dodaje kako AI u poduzetništvu (ali i općenito) uvelike olakšava život i trebamo se prepustiti tomu. Jer je AI, prema ovoj futurologinji izvrstan poslovni mentor svim poduzetnicima, olakšava nam donošenje odluka, planiranje, kontrolu troškova, analitiku, povećava produktivnost, unapređuje upravljanje i organiziranje posla i vremena, čini nas učinkovitima spram radnog kadra i klijenata.
Talijanski stručnjak za umjetnu inteligenciju Christian Farioli, pionir digitalnog marketinga, koji je obučavao više od 15.000 direktora, poduzetnika i poslovnih ljudi diljem svijeta i savjetovao zaposlenike svjetskih brandova kao što su Armani, Ferrari i Huawei naglašava da je „otpor AI-u nepotreban i besmislen“. Ističe i da je AI toliko napredna u odnosu na čovjeka, da zna i improvizirati što se smatralo da je odlika samo čovjeka.
AI promatrajte kao stručnjaka za popravak perilice suđa koji je pročitao najmanje 100 knjiga za popravak perilice suđa i dobro usvojio znanje koje je pročitao. Imate li igdje u svijetu takvog stručnjaka; naravno da nemate. E pa to je AI u službi poduzetništva – kratko je i sažeto poručio na dvojbe poduzetnika o umjetnoj inteligenciji, stručnjak za to područje Christian Farioli.
Mnogima je poznat i izniman plod suradnje tvrtke RTFKT, poznate po digitalnim avatarima, sa sportskim brandom Nike u vidu kreacije, upravo uz pomoć umjetne inteligencije, linije futurističke sportske obuće.
Dakle u ovoj poslovno – poduzetničkoj kombinaciji, gdje je spoj digitalnog i fizičkog svijeta došao do izražaja, umjetna inteligencija je odigrala značajnu ulogu.
Na taj način korisnici su dobili takozvane pametne tenisice – koje na iznimno futurističan način obavljaju, na primjer automatsko vezivanje vezica, s prilagodljivim su svjetlima, bluetooth uparivanjem, detekcijom hoda, ali i omogućuju bežično punjenje mobitela. Najzanimljivije je što ova vrsta obuće sadrži u sebi čipove koji se koriste za povezivanje svake fizičke tenisice s njezinom digitalnom inačicom.
Umjetna inteligencija, tehnologija, robotika sveprisutno, sigurno i sveobuhvatno mijenja naše živote – željeli mi to ili ne. Na nama je da izaberemo u tom neizbježnom procesu svoj status – hoćemo li biti pasivni ili aktivni, čekati da nas „pregaze“ noviteti bez kojih nam život postaje nezamisliv ili ćemo to prigrliti bez obzira na naše „godište proizvodnje“, te shvatiti da nam umjetna inteligencija nije prijetnja nego iznimna korist – poručuje futurologinja Sanela Dropulić. . . .