UTRKA ZA ZAGREB: Davor Bernardić predstavio prometna rješenja – evo što nudi
Nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba – Davor Bernardić predstavio je prometna rješenja za Zagreb, a uključuju gradsku željeznicu naziva “Cug u krug” i metro.
Dodao je da je javni gradski prijevoz u Zagrebu jedan od najlošijih u Europi. Projekt i svoje rješenje predstavio je u suradnji sa stručnjacima za promet i geolozima.
– U posljednje četiri godine javni prijevoz je devastiran, tramvaji iskaču iz tračnica, autobusi se kvare i zapaljuju, ali ono što je najporaznije, linije su neredovite. Građani, posebno djeca i umirovljenici, čekaju tramvaje i autobuse koji ne dolaze, a na ZET-ovoj aplikaciji piše da su uredno došli. Možda je najpotresnija ispovijed jednog ZET-ovog vozača koji je u kameru rekao da on svoju djecu ne bi pustio da se voze javnim gradskim prijevozom, rekao je nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba Davor Bernardić.
Upozorio je da situacija nikad nije bila gora.
– Vladajući se hvale novim tramvajima, a tužna je istina da je u četiri godine došao samo jedan novi tramvaj. Za vrijeme Bandića isporučeno je ukupno 140 tramvaja. Zagreb, kad je javni prijevoz u pitanju, ima poraznu statistiku. Jedan je od najgorih javnih prijevoza u Europi. Četiri godine slušamo samo obećanja i najave, sutra ovo, sutra ono, bez rada i rezultata. Gospodo, sutra vas više neće biti jer će vam Zagrepčani pokazati crveni karton, naglasio je Bernardić.
Postojeća pruga i preinake su rješenje
Bernardić je predstavio rješenja platforme Servus Zagreb.
– Pruga je tu, ona je realnost i nalazi se iza vaših leđa, gdje bi za tri godine trebala biti stanica nove gradske željeznice. Za taj je projekt nužno izmještanje teretnog prometa iz centra grada, što je HŽ već pokrenuo. I nužne su preinake na postojećoj prugi. Ta kružna linija povezala bi cijeli grad, od Glavnog kolodvora, preko Ravnica, Borongaja, Dubrave, skrenula bi kroz Čulinec, pa preko Peščenice-Žitnjak, Kozari boka, do Dugava na ranžirni kolodvor. Dalje Sloboština, Sveta Klara, Trnsko, Trokut, Kajzerica, Knežija, Trešnjevka-Cibona pa nazad na Glavni kolodvor“, precizirao je Bernardić. Građani bi od Dugava do Glavnog kolodvora došli za 11 minuta.
Drugo rješenje je željeznica do zračne luke na postojećoj trasi do Velike Gorice, što bi zahtijevalo minimalna ulaganja u modernizaciju postojeće infrastrukture. Važan projekt je pojačavanje prijevoza na liniji „zapad – istok“ koje zahtijeva modernizaciju i nabavku gradskih vlakova, u vlasništvu ZET-a.
– Ovo nije samo prometni projekt, ovo je projekt nove vizije života, projekt budućnosti za Zagreb!, rekao je Bernardić.