USKRS I INFLACIJA: Uskršnja košarica skuplja – i čokoladni zečići po višoj cijeni
Uskršnji blagdani sve su bliže, a poprilično bi na ovogodišnju uskršnju košaricu mogla utjecati inflacija.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), godišnja stopa inflacije u Hrvatskoj u ožujku 2025. iznosila je 3,2%, što predstavlja usporavanje u odnosu na prethodne mjesece . U Njemačkoj je, prema preliminarnim podacima, inflacija u ožujku pala na 2,2%, također pokazujući trend usporavanja.
Usporedba ovih podataka pokazuje da je inflacija u Hrvatskoj viša nego u Njemačkoj. To znači da su cijene u Hrvatskoj rasle brže nego u Njemačkoj, što može utjecati na smanjenje kupovne moći građana i povećanje troškova života. No s obzirom da je Njemačka jedan od glavnih trgovinskih partnera naše zemlje, cijene robe i usluge koje su porasle u Njemačkoj, mogu se preliti i na RH.
Ovih dana, njemački mediji pišu o skupljim čokoladnim proizvodima za Uskrs. Najveći skok cijena zabilježen je kod čokoladnih zečeva Milka od 45 grama koji su poskupjeli oko 42% u odnosu na prošlu godinu. S druge strane, 90-gramski zečevi iste marke danas koštaju isto kao i 2024., piše Fenix magazin. Lindtov čokoladni zec od 100 grama poskupio je 13% (s 3,79€ na 4,29€), dok je zec marke Kinder od 110 grama poskupio 12% (s 2,49€ na 2,79€). Značajno poskupio je i paket Milka “Löffel Ei” – s 3,29€ na 4,39€, što je porast od preko 33%.
”Općenito gledano, poskupljenja nisu tako velika kao u prošlim godinama. Razlog može biti što je cijena kakaa već prošle godine bila visoka kao i sada’’, rekao je Armin Valet iz odjela za hranu i prehranu Hamburške udruge potrošača.
Za usporedbu, udruga je provjerila cijene popularnih čokoladnih zečeva i jaja u različitim supermarketima i diskontnim trgovinama između 2019. i 2025. godine. Prikazane cijene su prosječne, uključujući i redovne i akcijske. Tko želi uštedjeti, bira robne marke trgovina.
”Zanimljivo je da neki od tih proizvoda čak imaju certifikate o održivosti. Iako bi zbog toga trebali biti skuplji, ipak su znatno jeftiniji od brendiranih proizvoda’’, objasnio je Valet.