UMOR ZA VOLANOM UBIJA: Čak 50 posto vozača voze umorni – to je kao da su pijani!

Foto: PU brodsko-posavska
Foto: PU brodsko-posavska

Prema istraživanjima, više od 50 posto vozača sjeda za upravljače automobila iako su umorni. A umor se izjednačava s pijanim stanjem, pa veliki broj vozača i sami priznaju da su “gubili film”, odnosno nisu bili svjesni dijela puta kojim su prošli niti ne shvaćajući da su u vožnji zaspali.

Umorni vozači opasnost su ne samo za sebe i putnike koje prevoze, nego i za sve ostale koji se u njihovoj blizini nađu na cesti.

Podsjetimo, nedavno su dvije osobe poginule na autocesti A3 Zagreb – Lipovac, a oba vozača koja su ih izazvali imali su švicarske registracije, pa se pretpostavlja da je i umor jedan od faktora koji je doveo do tragičnih nesreća.

“Osnovni je problem u tome što ljudi nikako ne shvaćaju da kad voze moraju biti u top-formi. Sve funkcije organizma moraju savršeno raditi, jer vožnja traži maksimalno korištenje vida, prosuđivanje, kao i reflekse. Naravno, kad smo umorni sve te funkcije i naša efikasnost opadaju. Mi tu ništa ne možemo učiniti jer nam je priroda takva kakva jest i moramo se odmoriti, a u takvom stanju ne možemo dati pri vožnji što se od nas očekuje “, pojasnila nam je za Glas Slavonije dr. Mirjana Mozer, ugledna osječka psihologinja, dodajući da je voziti umoran jednako vožnji pod utjecajem alkohola ili droge.

Foto: PU brodsko-posavska
Foto: PU brodsko-posavska

“Jako je opasno voziti umoran i neispavan. Primjerice nekoga je cijelu noć bolio zub, a ujutro mu je “dobro”, pa tako sjedne za upravljač svog automobila. Svi moramo biti svjesni da nas umor jako ograničava, kao i našu mentalnu efikasnost. Umorni smo usporeni u svemu, što je za vožnju pogubno “, dodaje dr. Mozer.

Georg Davor Lisicin, tajnik Udruge Sigurnost u prometu, kaže da je važno kretati na put odmoran i u ranim jutarnjim ili kasnim večernjim satima, kada nisu tako velike vrućine.

“Alkohol se ne bi trebao konzumirati ni dan prije puta, a vozači bi trebali imati dovoljno vode i bezalkoholnih napitaka u automobilu, što je posebice važno ako imaju i djecu u autu. Ako put traje više od dva sata, nakon dva sata trebalo bi napraviti kratku pauzu, a na našim cestama ima sasvim dovoljno i dobro raspoređenih odmorišta gdje se to može kvalitetno učiniti. Potrebno je malo se odmoriti i protegnuti, a u tijeku putovanja ne bi se trebalo konzumirati tešku masnu hranu, već lakše ljetne obroke tipa salate i slično “, savjetuje Georg Davor Lisicin.

Veliki broj prometnih nesreća s tragičnim posljedicama događa se nedaleko od domova vozača. Vozači pomisle “mogu ja voziti još tih 15 minuta”, no to često bude previše za organizam i umor svlada vozača koji zaspi u vožnji.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!