UDRUŽENJE TRGOVINE HGK: Od ove krize ćemo se oporavljati pet godina

Udruženje trgovine HGK sastalo se i prokomentiralo aktualno stanje i problematiku u sektoru, stoji u priopćenju HGK koje prenosimo u cijelosti.

“Potpredsjednik HGK za trgovinu Josip Zaher iznio je podatke o prometu u trgovini za prošli mjesec. „Promet u maloprodaji u travnju pao je 25 posto. Javnost mora znati da je trgovina podnijela veliki teret ove krize na svojim leđima, imali su enormne troškove, a nisu podizali ni marže ni cijene. To je pomoglo svim građanima u ovoj krizi“, istaknuo je Zaher.

„Prošli smo teška dva mjeseca, bilo je problema u poslovanju, od inspekcija i skraćenog radnog vremena do ograničenog ulaska u trgovine. No, uspjeli smo održati glavu iznad vode“, rekao je predsjednik Udruženja trgovine HGK Ivica Katavić istaknuvši da su mjere koje su napravile najveću štetu skraćeno radno vrijeme i e-propusnice.

„Ukidanjem tih restrikcija stanje se bitno promijenilo. Početkom travnja bilo je najteže, ali s obzirom na sve okolnosti moramo biti zadovoljni. A zadovoljni smo i s komunikacijom s HGK koja je bila na dispoziciji“, dodao je Katavić.

Drago Munjiza, direktor Lonie, govorio je o velikoj razlici u padu prihoda između pojedinih članica trgovina „Ultragros broji 28 članica i imale su velike razlike u padu prometa. Na otocima je u trgovinama u tri tjedna travnja promet pao čak 50 posto. Ostalim članicama Grupe 10 do 20 posto. Tvrtke od manjih formata imaju rast prometa od 10 posto. Kontinentalne članice s manjim formatima su imale sreću u nesreću, ali globalno možemo reći da je riječ o stagnaciji“, naglasio je.

Predsjednik Uprave Konzuma Slavko Ledić rekao je kako su najviše padali veliki formati trgovina. „Ključan potez bio je produljenje radnog vremena, čak bitnije od nedjelje. Najvažnije nam je bilo da se produlji radno vrijeme i da možemo isplatiti plaće“, pojasnio je Ledić.

Predsjednik Uprave Tekstilprometa Hrvoje Šimić osvrnuo se na velike probleme u neprehrambenoj trgovini za koju je izravno vezano 90 tisuća zaposlenih. „U 50 dana imali smo nula kuna prometa, dok istodobno banke nisu pokazale razumijevanje za situaciju. Pojedini trgovački centri, čast svijetlim primjerima, također se nisu pokazali kao dobri poslovni partneri hrvatskim trgovcima jer su primjerice sredinom travnja poslali fakture za svibanj“, kazao je, uz napomenu da imaju i probleme sa sezonskom robom. „Imamo sezonsku robu koja gubi na cijeni jer je sezona prošla, a ne znamo kako ćemo nabaviti novu robu. Apeliramo prema kreatorima politika da se vodi primjerima drugih zemalja kada je u pitanju isprobavanje odjeće koja svugdje treba odstajati 24 sata, a samo u Hrvatskoj pet dana.”