UDRUGA GLAS PODUZETNIKA: Koliko je sredstava poreznih obveznika utrošeno na trgovinu CroTaste?
Iz udruge Glas poduzetnika reagirali su na otvaranje trgovine CroTaste u središtu Zagreba. “Iako pozdravljamo želju da se pomogne malim i srednjim proizvođačima iz cijele Hrvatske, smatramo da u ovom slučaju nedostaje transparentnosti”, stoji u priopćenju UGP-a koje prenosimo u cijelosti.
Udruga Glas poduzetnika mora reagirati na otvaranje trgovine CroTaste u samom središtu Zagreba. Naime, iz priopćenja za medije saznali smo da se radi o suradnji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH), tvrtke Agro-klaster Vukovarsko-srijemske županije i Ministarstva poljoprivrede. Radi se o promotivno-prodajnom centru čiji je cilj osigurati malim i srednjim proizvođačima s područja cijele Hrvatske, mjesto za promociju i prodaju proizvoda.
Iako pozdravljamo želju da se pomogne malim i srednjim proizvođačima iz cijele Hrvatske, smatramo da u ovom slučaju nedostaje transparentnosti. Danas smo poslali upit Ministarstvu poljoprivrede, Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu te tvrtki Agro-klaster u kojoj smo zatražili nekoliko podataka. Zanima nas koliko je sredstava poreznih obveznika uloženo u otvaranje i opremanje navedene trgovine. Također, zanima nas na koji način se odabiru OPG-ovi čiji će se proizvodi prodavati? Radi li se o javnom natječaju ili o proizvoljnom odabiru tvrtke?
Pronašli smo i natječaje u kojima se traže zaposlenici za CroTaste trgovinu. U upitu smo ih zamolili da nam kažu koji broj osoba će biti zaposlen i koliko sredstava će se trošiti na njihove plaće? Ovim putem, UGP želi dati prijedlog za zapošljavanje. Smatramo da je ovo sjajna prilika da državna i lokalna vlast pomognu u zapošljavanju socijalno osjetljivih i teško zapošljivih skupina. Budući da se radi o sredstvima poreznih obveznika, bilo bi dobro navedene skupine pogotovo u ovoj krizi, uključiti u radnu snagu.
CroTaste samo je još jedan od primjera miješanja države u tržište. Smatramo da se radi o još jednom od cijelog niza neprofitabilnih projekata kao što je primjerice, CRO kartica. Jučer smo čuli i za pokretanje e-Dječje kartice Mudrica, na koju je utrošeno nekoliko milijuna kuna poreznih obveznika.
„Država se na ovaj način kroz otvaranje trgovina po tko zna koji put miješa u stvari na tržištu u koje se treba miješati, umjesto da se bavi stvarima kojima se treba baviti. Primjerice, osiguranjem okvira normalnog poslovanja, minimaliziranjem poreznih opterećenja i rada na funkcionalnom pravosuđu. Ako se navedeni prostor već trebao iskoristiti, zašto je traženo u pozivu da prijavitelj bude najmanje 75% u vlasništvu države ili lokalne samouprave? Zašto priliku za sudjelovanje primjerice nisu dobile udruge civilnog društva koje zapošljavaju invalide ili braniteljske zadruge? Ponovno smo svjedoci neviđenog etatizma i uhljebljivanja na račun poreznih obveznika, gdje jedna pravila i propisi vrijede za privatni sektor, a potpuno drugačija za javnu upravu. Takvih primjera u se kojima državna i lokalna uprava bave komercijalnim djelatnostima i nelojalno konkuriraju privatnom sektoru ima na tisuće u cijeloj državi, ali ovaj zadnji slučaj posebno bode u oči!“ – rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor udruge Glas poduzetnika.
Smatramo da je trgovina CroTaste primjer nelojalne konkurencije hrvatskim poduzetnicima i obrtnicima. Nije u redu da država, lokalne i regionalne samouprave na ovaj način plasiraju proizvode malih i srednjih proizvođača, po netransparentnim cijenama nabave. Udruga Glas poduzetnika smatra da postoje osnove za prijavu Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, a o sljedećim koracima odlučit ćemo nakon što nam Ministarstvo poljoprivrede, Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) i tvrtka Agro-klaster Vukovarsko-srijemske županije odgovore na upit.