U AKCIJI VIŠE OD 100 INSPEKTORA: Kreću u hotele, restorane, kampove – evo što će gledati
“Higijenski standardi su izuzetno visoki” – upravo to zaključili su sanitarni i turistički inspektori Državnog inspektorata koji su danas iz Zadra i Biograda na Moru krenuli s koordiniranim inspekcijskim nadzorima kojima se želi utvrditi spremnost za vrhunac turističke sezone.
Izvor: Media servis
Sljedećih nekoliko mjeseci inspektori će nadzirati poslovanje ugostiteljskih objekata hotela, kampova te luka nautičkog turizma „marina“, kao i ugostiteljskih objekata i pružatelja usluga u turizmu koji posluju u sklopu navedenih objekata.
Glavni državni inspektor Andrija Mikulić podsjetio je kako je u lipnju ove godine Državni inspektorat po prvi puta objavio dokument „Elementi kontrole u nadzoru “ u kojem je konkretno navedeno što se nadzire.
“Vjerujem kako smo ovim partnerskim pristupom doprinijeli održavanju kontinuiteta u pružanju sigurne i kvalitetne usluge svim građanima i turistima” rekao je Mikulić i dodao kako do sada nisu uočene veće nepravilnosti što je jasan pokazatelj da su korisnici prepoznati i podržavaju novi način rada Državnog inspektorata.
“Sanitarni inspektori kontroliraju zakonske odredbe vezane za sigurnost hrane, vode, zaštitu kućanstva od zaraznih bolesti i epidemiološke mjere i upute koje su propisane od strane HZJZ-a. Turistički inspektori kontroliraju, tj. nadziru legalitet i zakonske obveze koje su definirane uvjetima za određenu vrstu i kategoriju objekta”, naglašava Mikulić.
Na području Republike Hrvatske posluje oko 764 hotela, 204 kampa i 61 luka nautičkog turizma. Najviše tih hotela, kampova i marina smješteno je u Dalmaciji, Primorju i Istri, a nadzorom u kojem aktivno sudjeluje više od stotinu inspektora će biti obuhvaćeni oni koji su otvoreni za turiste.
Načelnica sektora sanitarne inspekcije za zdravstvenu ekologiju Katica Boban rekla je kako je “poseban naglasak tijekom ovih koordiniranih nadzora stavljen na kontrolu zdravstvene ispravnosti bazenskih voda te sanitarno – tehničkih i higijenskih uvjeta bazenskih kupališta i tuševa kao i koncentracija rezidualnog klora u vodi za ljudsku potrošnju”.
Mikulić ističe kako su15-ak dana prije početka nadzora na web stranicama objavljeni elementi kontrole kako bi svi oni koje se nadzire bili upoznati s njima. “Nije bilo nekih propusta, sve što se pronašlo, bilo je upozorenje”, naglašava Mikulić.
“Ovi nadzori nisu nadzori koji se provode u svrhu kažnjavanja, nego u svrhu doprinosa što boljoj i kvalitetnijoj sezoni, odnosno da naši ugostiteljski, turistički djelatnici mogu pružiti što bolju, kvalitetniju i sigurniju uslugu. Osnovni cilj cijele naše priče je da nam građani budu sigurni, i u smislu zdravlja i u smislu usluge koju pružaju naši ugostiteljski i turistički djelatnici, kao i turisti koji se nalaze u Republici Hrvatskoj”, rekao je Mikulić zaključivši kako su “prevencija, edukacija i partnerski odnos cilj, a zakonska legislativa je propisala gdje je to primjenjivo”.