TURIZAM RASTE: Uskrs će Hrvatskoj donijeti oko 120 tisuća gostiju

dubrovnik

Uskrsno razdoblje i broj turista koji će svoje praznike provesti u Hrvatskoj pomno se prati. Upravo je početak proljeća taj koji nam tradicionalno najvljuje kakva nas turistička sezona očekuje.

Piše: Marinela Ruškovački

Prema onome što se za sada može znati, čini se da razloga za brigu neće biti. U Hrvatskoj bi se samo tijekom uskrsnog vikenda trebalo naći oko 120 tisuća gostiju.

Siječanj i veljača pokazali su da Hrvatska nastavlja pozitivne trendove od prošle godine i rast turističkog prometa koji je “jači” za 10 posto u donosu na lani, a sam Uskrs označava i ulazak u intenzivniji dio godine kada je dolazak turista u pitanju. U Hrvatskoj turističkoj zajednici očekuju sličnu razinu prometa kao i prošle godine, rekao je u razgovoru za Media servis direktor Glavnog ureda HTZ-a, Kristjan Staničić.

“Podsjetit ću da je lani Uskrs bio i dva tjedna kasnije, ne ide nam u prilog činjenica da je ove godine rano Uskrs, međutim mi smo optimisti. Očekujemo, prema informacija sa samih tržišta, da će Uskrs biti negdje na razini prošlogodišnjih brojki”, rekao je Staničić.

Izuzetno dobre rezultate u prva dva mjeseca ove godine bilježe u Turističkoj zajednici grada Zagreba, gdje je do sredine ovoga mjeseca ostvaren porast od 17 posto u dolascima, te 24 posto u noćenjima. Za Zagreb bi ova godina trebala biti i najbolja do sada, a i Uskrs donosi mnoge goste.

“Nama su najave, kao i svake godine, za povećani broj dolazaka grupa i individualaca iz Slovenije, zatim sjeverne Italije i iz ostalih dijelova Hrvatske. Imati ćemo ponovno jedan lijepi Uskrs u Zagrebu”, istaknula je direktorica zagrebačke Turističke zajednice Martina Bienenfeld.

I Split je već spreman za svoje goste, a prema riječima direktorice TZ-a Splita, Alijane Vukšić, mnogi su već u grad stigli. Rast bilježe i oni, i to od 22 posto.

“Što su naši turistički djelatnici iznimno ulagali cijelu zimu u kvalitetu smještajnih objekata, u kvalitetu turističke ponude i osmišljavali su brojne nove turističke proizvode”, naglasila je Vukšić.

Hrvatska intenzivno radi na rastu prometa u pred i post sezoni, gdje za razliku od glavnog dijela sezone prostora za rast ima i zato su aktivnosti prema emitivnim tržištima za Hrvatsku usmjerene upravo na to. Puno se radi na promidžbi zdravstvenog, kulturnog, poslovnog i cikloturizma, te gastroturizma kaže Staničić.

“Ja mislim da smo na najboljem putu s obzirom na činjenicu da su avio prijevoznici ove godine planirali letove nekoliko tjedana ranije i da će, kako je prema njihovim planovima, redovi letova završiti nešto kasnije na jesen. Polako se približavamo cjelogodišnje poslovanju”, poručio je Staničić.

Potražnja je nesumnjivo tu, no smještajni kapaciteti često nisu usklađeni s tim potrebama, i turističke zajednice svjesne su tih pritisaka, kaže Bienenfeld.

“To najbolje pokazuju i najave za otvaranje novih hotelskih kapaciteta tijekom 2018., pogotovo u drugoj polovici godine. Najave su za otvaranje na tri većih hotelskih jedinica”, kazala je Bienenfeld.

Alijana Vukšić kaže da Split svake godine otvara nove smještajne objekte, te da veliki broj gostiju diktira i razvitak ostale turističke infrastrukture, stoga se radi na studiji prihvatnog kapaciteta u Splitu.

“Time ćemo dobiti smjernice u kojem smjeru se želimo razvijati, kakvu vrstu turizma želimo razvijati, koliki bi broj gostiju bio optimalan u destinacija. Još destinacija nije ugrožena, ali moramo voditi računa da budemo odgovorna i održiva destinacija”, istaknula je Vukšić.