TRUMPOVE CARINE: Ovo su proizvođači automobila koji bi mogli stradati

Predložene carine Sjedinjenih Američkih Država na proizvode iz Meksika i Kanade, koje su stupite na snagu u utorak, 4. ožujka 2025., mogle bi imati značajan utjecaj na različite automobilske proizvođače.

Predsjednik Donald Trump još će odlučit će o konačnom iznosu carina. Naime, Američki ministar trgovine, Howard Lutnick, izjavio je u nedjelju da će carine na robu iz Kanade i Meksika stupiti na snagu u utorak. No, predsjednik Donald Trump odlučit će hoće li se pridržavati planirane stope od 25 posto. Lutnick je rekao da je situacija “fleksibilna” i da će to o tom pitanju odlučivati predsjednik i njegov tim, izvijestio je Reuters, a prenosi Poslovni.

Evo pregleda ključnih proizvođača automobila koji bi mogli biti pogođeni ovim carinama, prema pisanju Reutersa.

AUDI Audi, pod okriljem Volkswagena, ima tvornicu u San Jose Chiapi, Meksiko, gdje se proizvodi model Q5 i zapošljava više od 5000 radnika. U prvoj polovici 2024. godine, gotovo 40.000 vozila iz ove tvornice izvezeno je u SAD.

BMW BMW-ova tvornica u San Luis Potosiju, Meksiko, proizvodi modele serije 3, serije 2 kupe i M2, pri čemu je gotovo cijela proizvodnja usmjerena na tržište SAD-a i drugih globalnih tržišta.

FORD Ford posjeduje tri tvornice u Meksiku. U prvoj polovici 2024. godine, izvezeno je nešto manje od 196.000 vozila u Sjevernu Ameriku, pri čemu je 90 posto tih vozila otišlo na tržište SAD-a.

GENERAL MOTORS General Motors uvezao je oko 750.000 vozila iz Kanade i Meksika u SAD tijekom 2024. godine, većina njih proizvedena u Meksiku. Ova vozila uključuju modele poput Chevy Silverado, GMC Sierra i srednje velike SUV-ove. Meksičke tvornice također proizvode dva nova električna vozila. Kanadske tvornice GM-a proizvode električne kombije, teške kamione Chevrolet Silverado i V8 motore s dvostrukom spojkom.

HONDA MOTOR Honda Motor šalje 80 posto svoje proizvodnje iz Meksika na tržište SAD-a. Tvrtka je 6. studenog 2024. upozorila da će morati razmotriti premještanje proizvodnje ako SAD uvedu trajne carine na uvoz iz Meksika.

Foto: Freepik.com

JAC MOTORS JAC Motors sastavlja vozila marke JAC putem zajedničkog ulaganja s meksičkom tvrtkom Giant Motors.

KIA CORP Južnokorejska Kia Corp ima tvornicu u Meksiku koja proizvodi vlastite modele, kao i neke SUV-ove Santa Fe za svoju sestrinsku tvrtku Hyundai Motor, namijenjene izvozu u SAD.

MAZDA Mazda je iz Meksika u SAD izvezla oko 120.000 vozila tijekom 2023. godine. Tvrtka je izjavila da bi mogla preispitati daljnja ulaganja ako carine budu uvedene.

NISSAN MOTOR Nissan Motor posjeduje dvije tvornice u Meksiku gdje proizvodi modele Sentra, Versa i Kicks za tržište SAD-a. U prva tri kvartala 2024. godine, proizvedeno je gotovo 505.000 vozila.

STELLANTIS Stellantis upravlja montažnim tvornicama u Meksiku koje proizvode Ram pick-upove i kombije, kao i SUV-ove Jeep Compass. Grupa također posjeduje dvije montažne tvornice u Kanadi: jednu za Chryslerove modele, a druga bi trebala obnoviti proizvodnju novog Jeep modela ove godine.

TOYOTA Toyota Motor gradi svoj pick-up Tacoma u dvije tvornice u Meksiku. U 2023. godini, prodano je više od 230.000 ovih vozila u SAD-u, što čini 10 posto ukupne prodaje na tom tržištu.

VOLKSWAGEN Volkswagenova tvornica u Puebli, Meksiko, proizvela je gotovo 350.000 vozila u 2023. godini, uključujući modele Jetta, Tiguan i Taos, koja su sva izvezena u SAD. U Kanadi, Volkswagen gradi gigatvornicu za baterije u Ontariju, s početkom proizvodnje planiranim za 2027. godinu.

DOBAVLJAČI AUTOOPREME Dobavljači autoopreme poput švedske tvrtke Autoliv, najvećeg svjetskog proizvođača zračnih jastuka i sigurnosnih pojaseva, zapošljava oko 15.000 radnika u Meksiku. Proizvođač guma Michelin ima dvije tvornice u Meksiku i tri u Kanadi. Kineski proizvođač sjedala Yanfeng Automotive Interiors opskrbljuje proizvođače automobila poput General Motorsa i Toyote iz svojih tvornica u Meksiku. Ostali proizvođači autoopreme s tvornicama u Meksiku uključuju talijanske tvrtke poput Pirellija (proizvođač guma), Bremba (proizvođač kočnica) i Eurogroup Laminations.

Iako je Tesla potaknula svoje kineske dobavljače da otvore tvornice u Meksiku radi opskrbe planirane tvornice u toj zemlji od početka 2025. godine, ti planovi nisu ostvareni.

Udar na proizvođače automobila neće samo utjecati na Meksiko i Kanadu već na cjelokupnu proizvodnju i poslovne rezultate diljem svijeta kao i naravno, na cijene.