TRAČAK NADE NA VIDIKU: Ovo su akcije koje kreću za smanjenje gužvi u prometu Zagrebom
Prometne gužve koje su svakodnevica u Zagrebu Grad želi smanjiti modernizacijom gradske prometne mreže. To znači da će prometom upravljati pametni semafori, a na nekim ulicama bit će izmijenjeni prometni pravci.
Cilj je ubrzati javni prijevoz i poboljšati protočnost vozila.I ovoga jutra na zagrebačkim prometnicama velike gužve. Vozači automobila na rubu su živaca.
“Sve je suženo, to je nemoguće voziti auto, idu biciklisti, idu pješaci. Samo gledaš kada ćeš stradati”, “Kaos, pogledajte stupiće, pogledajte kako parkiraju gore, nigdje reda, nigdje komunalnih redara”, neke su od reakcija.
Horvaćanska cesta prva pametna prometnica
Grad je u borbu s gužvama krenuo pametnim semaforima. Prva pametna prometnica bit će Horvaćanska cesta na kojoj će prednost imati tramvaji. Velike promjene i na Trešnjevci. Uz pametne semafore u planu je dinamički trak.
– To znači da ćemo srednji trak učiniti izmjenjivim. U jutarnjim satima srednji trak će puštati prema kameri, a u popodnevnim prema zapadu. (…) Postojat će i u tunelima. To je u Hrvatskoj poznato na autocesti – signali koji će vam pokazivati koji trakovi su dopušteni za koji smjer, objašnjava za HRT pročelnik Gradskog ureda za promet Andro Pavuna.
Dinamički trak uz Ribnjak
Dinamički trak uvest će se i uz park Ribnjak. Građani su zabrinuti. “U počektu je to dobro rješenje”, “Mislim da će se ljudi puno buniti, da neće biti obaviješteni i da će možda dolaziti do nesreća”, neki su od komentara.
U Gradu kažu da će ovo prometno rješnje ubrzati promet na Ribnjaku za 30 posto. Već sada je za 17 posto povećana protočnost prometa na Trešnjevci.
Struka podržava dinamičke trakove
– To se uz pomoć dobre prometne signalizacije može dobro izregulirati. Važno je samo na vrijeme vozačima naglasiti da su to promjenjive trake i koje je usmjerenje u koje doba dana. Sve to popratiti signalizacijom na terenu. To može biti jako dobro rješenje koje može iskoristiti kapacitet prometnice i smanjiti prometne gužve, smatra dekan Prometnog fakulteta Marko Šoštarić.
Novim sistemom u ulici Ribnjak bi se trebalo voziti od proljeća, a dijelom Vukovarske na jesen. U planu je postaviti i semafor u Palmotićevoj koji će u večernjim satima biti ugašen. Do sada je modernizirano 88 raskrižja.
Na Bukovačkoj prva fizički odvojena žuta traka
Andro Pavuna je najavio da će se, zbog rekonstrukcije KBC-a Zagreb, na Borongaju osigurati parkiranje i prijevoz ZET-ovim autobusom do bolnice, a zbog toga će i na Bukovačkoj cesti prvi puta biti fizički odvojena žuta traka. Garaža na Rebru više neće biti dostupna, ali se priprema parkiralište “Park@Ride” na Borongaju gdje će vozači moći parkirati, te se ZET-ovim autobusom odvesti do bolnice.
Dodao je i da će na Bukovačkoj cesti prvi puta fizički odvojiti žutu traku, u dužni od oko 300 metara, kako bi ZET-ov autobus mogao nesmetano voziti do Petrove ulice. S tim će projektom, dodao je, nastaviti i drugdje po Zagrebu, kako bi ZET-ovi tramvaji i autobusi mogli nesmetano voziti.
– Kazne nisu učinkovite, izvjesnost kažnjavanja je preniska, visina kazne premala i vozači žutu traku ne poštuju, objasnio je. Na pitanje očekuje li da će stupići koji se postavljaju u Masarykovoj i Gundulićevoj ulici spriječiti vozače da nepropisno parkiraju na nogostupu, pročelnik je odgovorio da se tome nada.
Novi tramvaji neće izbaciti stare
Sada je to “igra mačke i miša” jer ima onih koji voze i parkiraju po gradskim pločnicima pa je, kaže, očito da se ulice na taj način moraju zatvarati jer “neki ljudi nemaju obzira”.
Najavio je da s dolaskom 91 novog tramvaja neće izbacivati stare koji će i dalje voziti jer se želi “zgusnuti i pojačati vozni red” te uvesti nove polaske i nove linije ZET-ovih autobusa i tramvaja. Za metro kaže da je “užasno skup zahvat”, a i pitanje je je li za Zagreb uopće održiv, ali razmišljaju i u tom smjeru. Dodao je i da neki gradovi, primjerice Bratislava, imaju takozvani metro vozni red tramvaja – svake dvije minute ide tramvaj.
– E, sad vi zamislite da linije 17, 12, 11 i 14 idu svake dvije minute u vršnim satima, kaže Pavuna.
Na pitanje novinara što bi to značilo za Savsku cestu, pročelnik je odgovorio da će i odvojiti žutu traku i dovršiti Šarengradsku ulicu te dodao da se sve to radi paralelno. Napomenuo je da Grad Zagreb razgovara s MUP-om i o tome da mu se prepusti dio ovlasti za kažnjavanje prolaska kroz žutu traku, “pa će onda svi tramvaji moći projuriti po Savskoj”.