SVIJET MODE: Koliko zarađuju dizajneri, kreatori, stilisti, direktori..?
Modna industrija nije u svijetu samo sinonim za ljepotu i dobar životni stil već i za dobru zaradu. Da je tome tako potvrđuju i cifre na bankovnim računima ljudi koji pripadaju modnom biznisu.
Zanimanja poput modni novinar, direktor fotografije, kreator često povlače za sobom pitanje „Kako se uopće financirate?“ Portal Fashionista.com već treću godinu zaredom anonimnim anketama pokušava istražiti koliko se zapravo novca „vrti“ u modnoj industriji, točnije, koliko zarađuju između ostalih i oni koji kreiraju „šetnje“ po crvenom tepihu, u tzv haute couture kreacijama, nenosivim bilo gdje drugdje.
Spomenuti portal istražujući čak 4.500 zaposlenika u modi, došao je do nevjerojatnog otkrića. Dizajneri, slavni fotografi ili kreativni direktori uživaju svu medijsku pozornost. Međutim, pravih vizionara i lidera u modnom svijetu nema previše.
Istražujući modne lance i koorporacije poput Prade, Ralph Laurena, Nike-a, Conde Nasta, Marc Jacobsa, Alexander Wanga, H&M-a,Chanel-a, Hearst-a, Nordstrom i Macysa došlo se do rezultata kako su najniže plaćeni asistenti tehničkih dizajnera čija plaća iznosi 36.000 dolara godišnje. Osobni dohodak klasičnog dizajnera penje se godišnje na 95.000 dolara dok su direktori dizajna visoko na ljestvici sa čak nevjerojatnih 163.000.
Što se tiče uredništva u modnim magazinima, stvari su vrlo slične.Tako su urednici modnih rubrika plaćeni sa otprilike 33.000 godišnje, novinari sa 93.000 dolara, a direktori uredništva s vrtoglavih 143.000.
U cijeloj priči izgleda kako su najmanje plaćeni nositelji modne djelatnosti. Grafički dizajneri imaju godišnju zaradu 33.000 dolara, dok su njihovi nadređeni plaćeni dvostruko. Asistenti stilista imaju godišnju plaću 80.000, a njima nadređeni tek 10 posto višu.
Kralj modnog posla je kreativni direktor, pa nije ni čudo da je njegova prosječna godišnja plaća visokih 206.000 dolara. U prodaji je na najnižem nivou asistent s godišnjem prihodom koji iznosi 46.000 dolara. Kreativac koji se brine o vizualnom identitetu trgovine zarađuje 52.000, menadžer trgovine 60.000, dok buyerovi godišnji prihodi iznose 99.000 dolara.
Prosječna plaća publicista je 56.000 dolara, dok je na najvišoj funkciji potpredsjednik u marketinškoj grani oglašavanja koji u godini dana zaradi oko 170.000 dolara. U marketingu i oglašavanju pomoćnik menadžera marketinga za svoje je godišnje poslove plaćen 43.000 dolara, a direktor marketinga ima trostruko veću plaču od njega.
U najmlađoj kategoriji oglašavanja putem Facebooka, Instagrama ili Pinteresta, na najvišoj razina s plaćom je menađer društvenih mreža s godišnjom zaradom od 53.000 dolara.
Visina plaće dakle u modi kao i drugdje ovisi o količini odgovornosti koje svako pojedino zanimanje nosi. Pripravnici u ovom poslu rade za stan i hranu, jer menađeri s njima imaju, kažu, puno muke ako odrade posao koji ne odgovara nekom dijelu modne „life priče“. (g. i.)