SPAS ZA PROMETNI KOLAPS: Mogu li šest tunela od 3,5 km riješiti sve probleme u Zagrebu?!

Prometno povezivanja Gornjeg grada s Donjim gradom u središtu Zagreba sve je veći problem o kojem svaki dan sve glasnije govori.

Prometne gužve u središtu grada prometna regulacija ne može riješiti pa se traže alternativni pravci. Jedna od opcija je i kopanje tunela koji bi osigurali nove pravce i rasteretili promet.

Šest tunela dugih malo više od 3,5 km trebalo bi riješiti sve prometne probleme u središtu Zagreba.

O tome je prve studije izvodio profesor Ivan Dadić s Prometnog fakulteta. Iako su se radile prije 15-ak godina, i danas su, kaže, najrealnije rješenje.

– Tuneli imaju prednost, suvremena tehnologija ih relativno jeftino gradi, a zemljište je praktično besplatno državno, tako da se nadam da će se o tome povesti računa i da bi, možda, s 150 milijuna eura ti svi tuneli mogli biti rješeni, kazao je Dadić za HRT.

Foto: Pexels.com

Tuneli – najlogičnije rješenje

S obzirom na to da je veći dio središta zaštićena kulturna cjelina, nadzemna gradnja bila bi preskupa i gotovo neizvediva.

Pretvaranje središta grada u pješačku zonu još više prometno odvaja Gornji grad od Donjeg. Tuneli se, s obzirom na konfiguraciju terena i mnoga brda, nude kao najlogičnije rješenje, smatra struka.

– Budući da nam je Donji grad izgrađen tako kako je izgrađen, nemamo puno prostora osim pod zemlju. Optimalno rješenje čak i može biti izgradnja tunela i izrada cestovnih veza pod zemljom jer puno velikih europskih gradova kao normalna rješenja imaju podzemne cestovne tunele, kazao je dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, Marko Šoštarić.

Tomašević: Tuneli nisu prioritet

No tuneli nisu, kaže gradonačelnik Tomislav Tomašević, prioritet, takvo nešto nije ni u 27 strateških projekata o kojima će uskoro raspravljati gradska Skupština.

– Ukoliko ćemo ići u tom smjeru, obavjestit ćemo javnost na vrijeme za sada je to samo u idejnoj fazi, rekao je Tomašević.

Iako se radi tek o studijama, tuneli nisu ucrtani u prostorno-planskoj dokumentaciji pa bi njihova realizacija mogla biti jednako daleko kao i podzemna željeznica koju se nekad obećavalo Zagrepčanima, uglavnom uoči izbora.