SLJEMENSKA ŽIČARA: Uskoro otvorenje – na vrh će se stizati za 16,5 minuta

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme početkom listopada, a o njihovoj će se sigurnosti i komociji brinuti 25 stalno zaposlenih djelatnika čija će predviđena plaća biti 15 tisuća kuna bruto.

Piše: Branimir Fagač

Ako je vjerovati riječima Gorana Radića, voditelja projekta, izgradnja Sljemenske žičare i pratećih objekata – garaža, pristupnih cesta, parkirališta, pješačkih staza… bliži se svome kraju.

Građevinski strojevi u punom su pogonu, a radnici, svih vrsta i profila, njih 200-tinjak, marno i žurno obavljaju završne radove, stvarajući pritom jedinstveno velebno zdanje – novi simbol Zagreba.

No, pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do samog vrha Zagrebačke gore. Naime, cijena karte u jednom smjeru biti će 50 za domaće, a 100 kuna za strane turiste.

Ubrzano se završavaju radovi

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za srpanj, pa početak rujna, no ni taj rok nije ispoštovan.

“Tijekom nacionalne karantene i dalje smo radili ono što smo mogli, no koronavirus nam je sigurno oduzeo stotinjak dana rada, pa zato i cijeli projekt kasni. No, devedeset posto posla je realizirano i u listopadu bi trebalo biti svečano otvorenje”, tvrdi Radić.

Dakle, prvi bi se putnici na vrh Zagrebačke gore mogli prevesti tek početkom listopada, no pitanje je koliko će njih biti spremno izdvojiti poveću sumu novca za odlazak na Sljeme i natrag.

Trasa Sljemenske žičare (Foto: Facebook)

Naime, u cijenu karte nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i parking. Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet za četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna.

Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No, ako potonji ipak uspiju skupiti novac za izlet na Sljeme, na raspolaganju će im biti 80 potpuno konfornih gondola. Svaka od njih ima deset mjesta, a od podnožja gore do sljemenskog tornja stigne za svega 16 minuta i 30 sekundi.

Jednostavnom računicom dolazimo do nevjerojatnog podatka – ispada da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika, što je veliki dodatak u odnosu na staru, koja je u istom vremenskom intervalu prevozila 350 ljudi u 90 gondola s tek četiri putnička mjesta.

Nove su kabine opremljene grijanim sjedalima, bežičnim internetom, te nosačima za skije i ‘snowboarde’.

Foto: Screenshot/RTL

Želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu, jer ona je, što je velika i hvalevrijedna novost prilagođena za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz ozlijeđenih.

Suma sumarum, čini se da će ove jeseni, nakon što je s radom stala 30. lipnja 2007. godine, zbog kvara motora i neisplativosti popravka, te nezadovoljavanja novih sigurnosnih standarda, Zagrepčani napokon dobiti natrag svoj izgubljeni simbol grada!

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!