SDP O ŠKOLI: Dva tjedna prije početka škole – vladajući čekaju Godota

Koordinacija Savjeta za obrazovanje SDP-a Hrvatske u svom priopćenju za medije istaknula je kako vladajući dva tjedna prije početka škole i dalje nemaju plan dok učenici, nastavnici i javnost čekaju konkretne odgovore i upute.

Resorni ministar kao da čeka Godota, tvrde u SDP-u čije priopćenje prenosimo u cijelosti.

“Zatvaranje škola u Hrvatskoj, ali i u 165 zemalja svijeta, bilo je jedno je od najvećih društvenih eksperimenata u učenju izvan škole u povijesti školstva i očito je da se hrvatski učenici ne mogu više poučavati na isti način kao prije pandemije (i potresa za učenike Grada Zagreba i okolice). Još u travnju 2020. zatražili smo osnivanje Kriznog stožera za obrazovanje, da već u lipnju počne planiranje za školu na jesen uz osiguranje svih mjera zaštite od COVID-19. Rezultat? Dva tjedna prije početka nastave i dalje nema nikakvog plana niti planiranja za početak nove školske godine. Dok druge zemlje imaju razrađen plan u nekoliko verzija, jedino što je Hrvatska dobila jest novo Povjerenstvo od čak 23 umne glave. Dok 7. rujan kuca na vrata, vladajući i dalje čekaju!

Obrazovnoj vladajućoj politici očito se ne žuri ili ne razumiju kako se jedino dobrom pripremom može izbjeći kaotičnost odgojno-obrazovnog sustava. Predlagali smo detaljno izraditi novi, tzv. hibridni, mješoviti ili kombinirani model rada koji će smanjiti neizvjesnost početka nove školske godine. Najbolje odgovore na pitanja može dati samo struka, a ne politika. Vladajući se ne zamaraju ni učenicima ni roditeljima ni nastavnicima. Manje im je važno koji su stvarni učinci online nastave na našu djecu, kako se osjećaju oni i njihovi roditelji i što misle učitelji i nastavnici o provedbi koja će se očito opet temeljiti na – improvizaciji. Nije im važno ni što znaju ili ne znaju naša djeca, jesu li na jesen zajedno u razredu ili nisu, trebaju li im roditelji kupiti nove udžbenike ili televizore za TV nastavu itd.

Činjenica je da su učenici online nastavom savladali neke dijelove kurikuluma, ali su izostale neke važne temeljne kompetencije npr. stjecanje komunikacijsko-jezične kompetencije. Svi odgovori su se trebali naći u provedbi evaluacija online nastave koja je izostala jednako kao i planiranje škole na jesen.

Evaluacijom online nastave bivše ministrice Blaženke Divljak utvrdilo bi se koje su mogućnosti tzv. „mješovitog modela“, kako nastaviti učenje i poučavanje, koji su realni učinci školske godine 2019./2020. što bi se postiglo provedbom npr. standardiziranih online inicijalnih provjeravanja postignuća razine kompetencija učenika u određenom predmetu pripremljenim na nacionalnoj razini kao pomoć učiteljima i nastavnicima na početku školske godine. Obrazovni sustav je prevažan za improvizaciju!

Očekivali smo od novog ministra jasnu izradu modela kombinacije klasične i online nastave kako bi učenici bili spremni na izazove i razvijali kompetenciju učiti kako učiti, provedbu stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u metodici i vrjednovanju ovakvog tipa nastave najkasnije do listopada za novu nastavnu godinu koristeći obrazovne agencije i niz drugih aktivnosti u cilju osnaživanju cjelokupnog školskog sustava u borbi protiv pandemije. Ne čudi nezainteresiranost mladih za nastavničku struku, a resorno ministarstvo i novi ministar koji još uvijek čeka što će drugi, nimalo ne ohrabruju i ne donose nadu da će se riješiti gorući problemi obrazovnog sustava.

Ostaju otvorena pitanja: tko će i kako osigurati zaštitne maske i vizire djeci, učiteljima, nastavnicima i profesorima, tko će i kako zaštititi rizične skupine, što ako veliki broj nastavnika mora u samoizolaciju a nema zamjena, tko će i kako snositi troškove liječenja nastavnika oboljelih na radnom mjestu, tko će i kako istovremeno odrađivati nastavu u razredu i nastavu na daljinu za učenike u samoizolaciji ili na liječenju?”

Komentiraj