RENATO PETEK: Situacija u ZET-u je alarmantna – nesposobnu upravu valja smijeniti
Renato Petek, kandidat za zamjenika gradonačelnika Zagreba, održao je konferenciju za medije na autobusnom terminalu ZET-a na Glavnom kolodvoru u Zagrebu
Petek: ”Nakon presice otići ću u policiju, kao svjedok radnika ZET-a Antonija Pereze predati dio dokumentacije koju posjedujem. Riječ je o brojnim ugovorima i fakturama ZET-a o kojima sam već ranije govorio”, rekao je Petek.
Situacija u ZET-u je alarmantna! Spremni smo odmah poslije izbora uvesti reda u ZET i ostale gradske tvrtke. Precizno smo snimili situaciju i tim Joška Klisovića ima plan kojim ćemo ZET učiniti efikasnom i sigurnom tvrtkom za putnike te spriječiti zapošljavanje uhljeba i nepotreban odljev novca vanjskim tvrtkama, po čemu je ZET kao tradicionalni gubitaš nadaleko poznat, izjavio je Petek.
Kako se ZET odnosi prema onima koji ukažu na nemar i korupciju? Dali su otkaz radniku koji je o tome progovorio. Mene nisu dosad, a tek me sada neće spriječiti da o njihovoj korupciji, nepotizmu i nemaru govorim u javnosti, naglašava Petek.
Prije nekoliko dana javnost je saznala za otkaz djelatnika ZET-a, kao i za prethodne prijetnje otkazom onim zaposlenicima koji ukazuju na nemar i korupciju u ZET-u. Prije izlaska u javnost, radnici su upravi predstavili lošu situaciju u ZET-u. Ona im je uzvratila otkazima.
Korupcijom, nemarom nesposobnih iz uprave i zaposlenih političkih uhljeba, počinjena je nemjerljiva šteta ZET-u i građanima Zagreba. Problem sigurnosti vozila u prometu je ogroman, a samo srećom ili čudom nemamo veći broj nesreća. Iz dokumentacije ZET-a, koju je Petek pokazao medijima, proizlazi da se u prosjeku oko 2200 tramvaja povlači iz vožnje zbog kvarova u godinu dana.
Često je u pitanju kvar na kočnicama i kočničkom sustavu što je izuzetno opasno u prometu. Znamo koliko se autobusa zapali na ulici dok voze putnike, a sada imamo i uvid koliko se i zašto iz prometa povlače tramvaji. Friziranjem statistike koeficijenta tehničke ispravnosti koji je niži od 60%, a oni ga drže iznad 70, čak i 80%, ZET potencijalno svakodnevno ugrožava sigurnost putnika kao i ostalih sudionika u prometu. Dio autobusa i tramvaja je konstantno u prometu uz nedostatke, a dokaz je i broj vozila koje MUP isključuje iz prometa, jer se vozila puštaju bez potvrde ispravaka nedostataka od prethodnog dana, izjavio je Petek.
Također, Petek naglašava kako je prije dvije godine objavio, da je na održavanje niskopodnih tramvaja Končaru isplaćeno više od milijardu kuna. Radnici ZET-a prema ugovoru ne smiju popravljati ništa na niskopodnim tramvajima, čak niti običajan potrošni materijal, kao žaruljice ili univerzalne vijke koje građani preko ZET-a plaćaju višestruko skuplje.
Nadalje, tu su i štetni ugovori s vanjskim tvrtkama partnerima. A za autobuse je i Državna revizija ustanovila neisplativost korištenja vanjskih usluga održavanja i popravaka koje može obavljati ZET sam, no netko je potpisao ugovore kako bi se te usluge prebacile vanjskim tvrtkama, čime je ZET oštećen za više stotina milijuna kuna. Slično je i sa čišćenjem istih. Istovremeno su nedavno proveli nova zapošljavanja vozača izvan planiranog broja, što je već nedavno s javnosti komunicirao Joško Klisović.
Prometna rješenja, a među njima je i javni gradski prijevoz, jedan je od prioriteta našeg programa efikasnog i ekonomičnog upravljanja Gradom. Ubrzavanje javnog gradskog prometa, modernizacija novim i ekološki prihvatljivijim standardima te proširenje tramvajske i autobusne mreže naši su realno ostvarivi ciljevi u nadolazećem mandatu. Potpuna prilagodljivost osobama s invaliditetom i razvoj specijalnog prijevoza biti će jedan od naših primarnih zadataka kazao je Petek.
Nesposobnu upravu ZET-a, Ljubu Rončević Žgelu, Ivana Tolića, Dragicu Lupić (sestru Mirke Jozić), Svetimira Marića (brata Gorana Marića), građani mogu mijenjati na izborima tako što će kazniti stranku BM365 i Jelenu Pavičić Vukičević, koja ih i dalje štiti, i poslati ih u prošlost, poručio je Petek.