RAT PANOIMA U ZAGREBU: Grad želi monopol, a poduzetnici gube milijune – tvrdi Branka Prišlić

Zagrebačka skupština donijela je odluku o komunalnom redu kojom se uvode nova pravila u oglašavanju na javno vidljivim površinama.

Prema njima, od sada će se vrlo teško moći postaviti reklamni panoi u formatu većem od 12 četvornih metara. Poduzetnici koji se bave oglašavanjem negoduju i tvrde da će biti prisiljeni davati otkaze.

Gotovo je s ilegalnim postavljanjem reklama, poručuje gradonačelnik Tomašević koji novim pravilnikom dobiva veće ovlasti. Ostao je pri odluci da najveća površina panoa može biti 12 četvornih metara i da se ne može postaviti bilo gdje.

– Cilj je napraviti reda i cilj je smanjiti svjetlosno onečišćenje, nismo odustali od toga da nećemo dozvoliti na višestambenim zgradama plakate ili videozidove veće od 12 kvadrata, ističe gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević, kako javlja HRT.

Prihvaćanjem odluke svi plakati veći od 12 četvornih metara više se ne smiju postavljati, a oni postavljeni prije donošenja odluke imaju period od tri godine do kada se moraju ukloniti.

U “Glasu poduzetnika” smatraju da Grad želi postići monopol na tržištu te su ovakvom odlukom nezadovoljni. Kažu da će se izgubiti stotine milijuna eura koje se vrte u ovom poslu.

– Sigurno oko 60 posto manje tržište, baš smo gledali po Zagrebu, stvarno ima puno plakata koji premašuju 12 kvadratnih metara jer, kao što smo već i prije napominjali, tu će doći do otkaza u industriji, ističe glavna tajnica udruge Glas poduzetnika Branka Prišlić.

Ako ostanu bez prihoda teže će biti i suvlasnicima zgrada, barem onima koji su pokrenuli obnovu zgrade upravo računajući na prihode od reklama na pročeljima.

– Ona ne konvergira s ekonomskim potrebama višestambenih zajednica posebice zgrada oštećenih potresom ili zgrada u kojima žive osobe na rubu siromaštva jer izvor financiranja od reklama predstavlja ozbiljna sredstva u zajedničkoj pričuvi, kaže Zdravko Vladanović, predsjednik Udruge predstavnika suvlasnika stambenih zgrada grada Zagreba.

U Gradu su svjesni mogućih tužbi, no poručuju da balansiraju između javnog i privatnog interesa. Zato su donijeli i odluku o gašenju svjetlosnih reklama tijekom svjetlostaja, odnosno u kasnim noćnim satima.

– Za vrijeme svjetlostaja će se gasiti svi videozidovi koji su veći od 12 kvadrata a oni koji su manji od 12 kvadrata će ići na 50 posto intenziteta svjetlosti, kaže gradonačelnik Tomašević.

Nered u vezi s reklamama u Zagrebu trebao bi se uskoro riješiti, barem tako tvrdi gradonačelnik, a je li uspio pokazat će nova digitalna karta na kojoj će biti označeni svi legalni reklamni panoi.