PROMETNI KOLAPS: Kada će Maksimir dobiti novi megarotor?

SAM_3733

Stanovnicima gradske četvrti Maksimira, koja broji više od 48 tisuća stanovnika, već godinama najviše brige zadaje loše rješeno križanje Petrove ulice, Bukovačke ceste, Ulice Mije Kišpatića i Ulice Prilesje, na kojem se svakodnevno javljaju prometni čepovi, a postojeći maleni rotor, ni izbliza nije dovoljan da proguta sav promet koji onuda teče, čineči jednu od najkritičnijih točaka ovog dijela Maksimira.

Piše: Branimir Fagač

Najveće su gužve, žale se građani, prilikom jutarnjih odlazaka na posao, od 7. 30 do 8. 30. sati. U ranim jutarnjim satima, naime, počinje gužva koja se ponajviše stvara zbog velikog protoka ljudi koji odlaze na pretrage u KBC Rebro. Na ulazak u rotor tada čekaju i stanovnici Bukovca, Remeta, Barutanskog jarka, Gračana i Markuševca koji se spuštaju prema užem centru grada, a posjetitelji KBC-a Rebro nepomično stoje u koloni na Bukovačkoj cesti, gubeći dragocjeno vrijeme, koja zatim stvara kolaps prometa i u Maksimirskoj ulici.

Jednosmjerne ulice

Dakle, ogromne gužve i kolaps prometa koji se stvara na spomenutom  rotoru Grad je napokon, nakon mnogo molbi, sastanaka i pregovora, odlučio riješiti gradnjom novog i funkcionalnijeg megarotora. Jedna je to od većih ovogodišnjih investicija Grada Zagreba i Vijeća gradske četvrti Maksimir, koja će se iznimno financirati iz proračuna Gradskog ureda za izgradnju grada Zagreba.

Da bi se postojeći maleni rotor rasteretio, grad je pripremio idejni projekt novog megarotora koji je dostavljen Gradskom uredu za izgradnju grada i jednoglasno je prihvaćen, lokacijska dozvola je na stolu i obavljaju se manje formalnosti, a detalji vezani uz ulogu Ulice Mije Kišpatića u cijelom projektu riješeni su.bukovačka, rotor, petrova

Stanko Gačić, predsjednik Gradske četvrti Maksimir, rekao nam je da su izdvojena znatna financijska sredstva u vrijednosti od oko 1.5 milijuna kuna za izgradnju spojne ceste između Bukovačke ceste i Ulice Prilesje.

“Da bi se napravila nova, dakle, što bolja prometna regulacija, Ulica Prilesje od postojećeg kružnog toka, dakle od križanja sa Bukovačkom cestom pa sve do navedene spojne ceste, to jest do zelenog otoka, bi bila jednosmjerna, baš kao i Bukovačka cesta od restorana Orkan do postojećeg malenog kružnog toka (rotora)”, dodaje Gačić.

U budućnosti bi glavna cesta, kada se iz Bukovačke ceste na rotoru skreće desno na Ulicu Prilesje, trebala postati jednosmjerna i imati tri trake. Jedna bi išla prema Bukovcu, druga prema Ulici Mije Kišpatića, a treća prema Ulici Prilesje. Također, cesta koja vodi iz Remeta i Barutanskog jarka, točno kod restorana Orkan, trebala bi postati jednosmjerna prema rotoru i također imati tri traka. Prvi će skretati u Ulicu Mije Kišpatića, drugi u Petrovu ulicu, a treći prema postojećem kružnom toku.

“To bi značajno reguliralo promet jer se prema Ulici Mije Kišpatića  stvara najveća gužva”, dodao je Gačić, a s njim se slaže i prometni stručnjak Goran Husinec.

Novo parkiralište

Prometni stručnjak Husinec slaže se s rješenjem Grada da se izgradi megarotor jer će to ipak malo rasteretiti promet, ali smatra da bi se trebalo pozabaviti i parkirnim mjestima na i oko samog KBC-a Rebro, na koji dnevno pristiže oko 10.000 ljudi, što je godišnje njih preko 3, 500.000.

“Svaki dan onuda prolazim i riječ je o ogromnoj količini ljudi koja ide prema KBC-u Rebro. Jedna podzemna garaža nije dovoljna za sve, te se u nedostatku parkirnih mjesta vozila zadržavaju na cesti i zbog toga se stvara gužva. Krajnje rješenje je gradnja nove bolničke garaže ili parkinga da se riješi taj čep, ali trebalo bi i porušiti barake koje stoje prazne na rotoru i tako povećati raskrižje prema istoku”,  govori Husinec.

Upravo su na tom tragu i u Vijeću gradske četvrti Maksimir. Naime, ono na čemu inzistiraju, a tiče se realizacije ovog golemog projekta, je da se osim same izgradnje megarotora, riješi i ulazak u garažu KBC-a Rebro i osiguranje puno većeg broja parkinih mjesta oko same bolnice, zbog čega se i stvaraju toliko velike gužve.rotor, bukovačka

“Na sastanku s predstavnicima Zagrebparkinga i Gradskog ureda za izgradnju grada Zagreba – odjel za promet, dogovorili smo da prilikom ulaska u garažu KBC-a Rebro umjesto rampe koja odugovlači i usporava promet, vozila registriramo posebnim skenerom koji bi očitavao registarske pločice i ubrzavao protok istih. Nadalje, kako bismo osigurali što veći broj parkirnih mjesta oko samog KBC-a-a, što danas, nažalost, nije slučaj, plan je da se na rubnim dijelovima postojeće javne zelene površine, koju omeđuju Ulice Mije Kišpatića i Dragutina Gorjanovića, umjesto sadašnjih uzdužnih naprave kosa parkirna mjesta. Bilo bi to tristotinjak novih parkirnih mjesta više za sve one ljude koji iz raznoraznih razloga pohode KBC-u Rebro”,  ističe Gačić.

Kako doznajemo, početak realizacije ovog velikog projekta planira se za ovo ljeto, dakle  – lipanj.

“Vjerujem da bi za sve idealan početak radova bio u vrijeme godišnjih odmora, kada je grad gotovo prazan i pust i kada su manje gužve, tako da naše sugrađane dodatno ne zamaramo i opterećujemo gužvom zbog moguće regulacije prometa, te bukom sa gradilišta i prljavštinom koja je sastavni dio radova ovakvog intenziteta “, kaže Gačić.

Kraj radova i svečano puštanje u promet novog  megarotora građani  optimistično očekuju do kraja godine, a predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir, Stanko Gačić vjeruje i optimistično najavljuje da će to biti puno ranije – s dolaskom prvih pravih jesenjih dana.