PROJEKT SVIH PROJEKATA: Kada, kako, s kojim novcem i kakvim sporazumom kreće Pelješki most

pelješki most

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao gost u emisiji Otvoreno HRT-a, rekao je kako je Pelješki most projekt svih projekata i najavio njegovu gradnju.

“Pelješki Most je projekt svih projekata, aplikacija će se krajem svibnja poslati u Bruxelles, to je u vezi financiranja. U lipnju ćemo donijeti odluku o gradnji prve od tri faze Pelješkog Mosta, neovisno o potvrdi Bruxellesa o sufinanciranju”, rekao je HDZ-ov ministar.

“Radovi počinju početkom 2017., sami most košta oko 250 milijuna eura”, otkrio je Butković dodavši da velik dio novca možemo dobiti od Europske unije.

“Hrvatska je u samom projektiranju ispoštovala sve dogovore s BiH, visina mosta će osigurati prolaz. Nama je interes da Hrvatska spoji teritorij, ali i da BiH ostvari svoja prava”, dodao je Butković.

Branko Grčić u emisiju se javio iz splitskog studija. On velik dio zasluga oko izgradnje mosta pripisuje bivšoj vladi.

“Mi smo od tri faze odradili dvije faze pripreme. Prva je bila izboriti se u Europskoj komisiji da EU uđe u partnerski sporazum. Druga faza je bila prilagodba projektne dokumentacije, ekološka studija i slično. Sve je to dovelo do treće, ključne, faze, izrade aplikacije koja bi trebala omogućiti sufinanciranje. Konačno smo osigurali novce”, rekao je Branko Grčić iz SDP-a.

“Nadam se da će Most biti izgrađen kroz tri godine”, rekao je Grčić.

Radimir Čačić rekao je kako je to dobar projekt ukoliko će većinu gradnje financirati EU.

“Most treba graditi s europskim novcem, ali ne s domaćim. To nema nikakve logike ni pameti”, rekao je Čačić.

“Sanader koji je imao sluha za takve stvari, bio je jedan od jačih demagoga, razvio je cijelu tu priču. Krenuo, stao, krenuo. Dobro je da se nije napravilo, ali dobro je da se puno toga tada i pripremilo. Stvar se na kraju prizemljila, ovo o čemu danas govorimo je tehnički i financijski razumno. Ako to bude u omjeru financiranja 60-40 ili 70-30 je dobro za nas i za Europu. Ipak, nemojmo pričati dalje o autocesti, to nije za nas, to ne možemo izdržati”, pojasnio je Čačić.