PREVARANTI U AKCIJI: Kako prepoznati pokušaje prijevare uime Hrvatske pošte?
SMS porukama širi se lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija.
Obavijest o nemogućnosti dostave paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koje su se pojavile u zadnjih nekoliko godina, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike.
Više u priopćenju Hrvatske pošte koje prenosimo u cijelosti.
Napadači se predstavljaju kao Hrvatska pošta te od primatelja putem poveznice navedene u poruci traže unos podataka o bankovnoj kartici. Svima koji su primili takvu poruku savjetujemo da ju ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu bankovnih sredstava. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci.
Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke.
Hrvatska pošta putem Vibera ili SMS poruka od korisnika nikad ne traži broj bankovne kartice!
Službene obavijesti sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka – https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja.
VAŽNO! Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.