PLATFORMA MOŽEMO: Dodjelom koncesija na pomorska dobra stvara se korupcijska hobotnica

Članovi političke platforme Možemo održali su konferenciju za medije na temu pogodovanja privatnim investitorima u postupcima dodjele koncesija na pomorsko dobro.

Izvor: Media servis

O zakonskom okviru u kojem se ta pogodovanja događaju govorila je saborska zastupnica Sandra Benčić.

”Vrlo često se koncesije i koncesioniranje pomorskog dobra koriste kao jedan temelj stvaranja korupcijskih i klijentelističkih hobotnica diljem naših gradova. Vrlo često je interes investitirora iznad javnog interesa i tada dolazi do situacija gdje niti imamo financijsku korist, niti društvenu korist od tih koncesija.”

Primjere u praksi prezentirali su kandidati platforme Možemo za gradonačelnike većih gradova na obali. Kandidat za Rijeku Nebojša Zelič istaknuo je kako je u Rijeci nedavno zatvoren natječaj za davanje prostora Porto Baroš u koncesiju za luku nautičkog turizma.

”Ono što smatramo duboko problematičnim i tome ćemo se snažno protiviti, je odredba u natječajnoj dokumentaciji kojom se predviđa da se obuhvat koncesije proširi na cijelu rivu u centru grada i na vrlo popularni dio Molo Longo. Dakle na jedan dio koji je od vitalnog značaja i za javni prostori i za kvalitetu života građanki i građana.”

​Kandidatkinja za gradonačelničku fotelju Pule Dušica Radojčić govorila je o problemu privatizacije u srcu Istre.
”Pula kako bivši vojni grad ima jako puno zemljišta u priobalju u državnom vlasništvu i prva takva koncesija na pomorsko dobro dodjeljena je 2011. godine. Čak 46 hektara priobalnog, vrlo atraktivnog zemljišta dodjeljeno je Danku Končaru, investitoru sa sumnjivom reputacijom.”

Kandidat za župana Dubrovačko-neretvanske županije Marko Giljača otkrio je probleme s juga.

”Ono što građane najviše tišti to su problemi s vezovima i problemi s korištenjem javnog pomorskog dobra kada govorimo o koncesijama koje su dane na plažama. Reći ću vam samo jedan primjer kada govorimo o vezovima, u Dubrovniku postoji lista čekanja na kojoj 750 ljudi i barki čekaju da dobiju uređeni vez na nekoj od lučica koje ne postoje.”

Split je grad s najvećim obalnim pojasom na Jadranu, objasnio je kandidat Marin Prvan.
”Upravo iz tog razloga je u nemogućnosti gospodariti s punim kapacitetom svog teritorija te se zaista treba obratiti županiji da bi dobilo dozvolu, županiji kojom trenutno gospodari koalicija HDZ-HGS.”

Najpoznatiji sporni slučaj je onaj na Marjanu, gdje je pripadajući ugostiteljski objekt u koncesiji tvrtke čiji je vlasnik zet Željka Keruma, dodao je Prvan.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!