PET NOVIH VOZILA ZA JVP ZAGREB: Udvostručili smo im proračun u našem mandatu – kaže Tomašević
Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba dobila je pet novih vozila. „Ulaganje u našu vatrogasnu postrojbu nije samo ulaganje u Grad nego u vatrogastvo općenito jer oni pomažu svim dijelovima Hrvatske“, istaknuo je na predstavljanju vozila zagrebački gradonačelnik Tomašević.
“Kao što znate imamo brojne vjerojatne krizne situacije u budućnosti koje su povezane s klimatskim promjenama. Možemo očekivati nažalost opet oluje kakva je bila najjača u povijesnim mjerenjima u Zagrebu prije godinu dana, možemo očekivati i druge prirodne nepogode i u tom smislu su vatrogasci prva linija obrane građana i njihove imovine u Gradu Zagrebu i jedna od najbitnijih gradskih ustanova.”
Kaže i da je ponosan što se otkako su na vlasti udvostručili proračun JVP Zagreb.
“Tako da 2020. godine je taj proračun bio 11,6 milijuna eura, a sada je u 2025. godini došao na 21,8 milijuna eura. E sad gdje to ide sve: kao prvo ide na dodatno zapošljavanje vatrogasaca i mogu reći od kad sam preuzeo upravljanje gradom da je zaposleno gotovo 100 vatrogasaca novih, a u 2025. je predviđeno zapošljavanje još dodatnih 40 vatrogasaca u JVP. S druge strane isto tako povećavaju se materijalna prava vatrogasaca i ove godine smo imali nedavno potpisani kolektivni ugovor za najveće pojedinačno povećanje plaća zagrebačkim vatrogascima u povijesti.”
Vatrogasni zapovjednik Siniša Jembrih zahvalio je Gradu na ovoj investiciji i rekao da je riječ o dosad najvećoj pojedinačnoj javnoj nabavi JVP-a Grada Zagreba koja će značajno povećati njihovu operativnu sposobnost. A ova nabava, kaže prati potrebe koje su se pokazale zadnjih par godina.
U prosječnoj godini JVP Grada Zagreba odradi između 2800 i 3500 hitnih intervencija u Gradu.
“Tako da smo vrlo brzo u suradnji s Gradom pokrenuli nabavu pet vozila. Radi se prije svega o vozilu vatrogasna automobilska ljestva visine 42 metra, kupili smo jednu malu platformu koja je slična onim komunalnim, sljedeća dva vozila su takozvana navalna tehnička vozila, a treće vozilo je vozilo za izmjenjive kontejnere i također nam dolazi do nove godine jedno šumsko vozilo. Vrijednost ove nabave je otprilike milijun i 900000 eura, s tim da još ova dva vozila koja dolaze će biti preko 500000 eura.”
Nakon predstavljanja vozila, gradonačelnik Tomašević se dotaknuo i drugih gradskih tema. Na pitanje je li razlog prestanka financiranja Zagrebačkih mažoretkinja to što je Hrvatski savez mažoretkinja optužio Alena Šćurica da je pretvorio zagrebačke mažoretkinje u svoj privatni biznis, Tomašević kaže ne.
“Razlog je taj što od kad sam postao gradonačelnik udruge i firme ne mogu dobivati novac iz gradskog proračuna bez natječaja. Znači za apsolutno svaku kategoriju, pa isto tako postoji natječaj na koji su se javili, čini mi se za udruge za mlade i povjerenstvo koje ocjenjuje projekte, koje gleda sve moguće kriterije, nije odlučilo da im daju novac. Međutim u kontaktu smo s njima vezano kroz još neke druge gradske ustanove da li nekako se može osigurati novac.”
Osvrnuo se i na porezne izmjene za sljedeću godinu i to kakav će to utjecaj imati na gradsku blagajnu. “Znači zakonski maksimum se spušta ovom poreznom reformom, znači da će Grad Zagreb imati 135 milijuna eura manje prihoda poreznih, nego što bi imao da nema ove porezne reforme. Međutim i dalje će zbog inflacije koja se očekuje u sljedećoj godini od oko 4% rast nešto proračun Grada Zagreba, znači oko 5,5 ukupno čini mi se. Tako da, da ove porezne reforme nije bilo, Grad bi uprihodio još 135 milijuna eura. Da stavim to u kontekst, novi proračun Osijeka za sljedeću godinu je oko 200 milijuna eura, a to je 4. najveći grad u Hrvatskoj.”