PAZITE DA BLACK FRIDAY NE BUDE CRNI: Očekuje se rekordna potrošnja, ali prije kupnje razmislite dvaput
Kako već polako koračamo u blagdansku sezonu, mjesec u kojem se tradicionalno ostvaruje najveći promet u maloprodaji, kupci diljem zemlje pretvaraju se u lovce na najmanje popuste i uštede.
Izvor: Media servis
Tako se pripremaju za jedan od najvećih maloprodajnih događaja u godini – Black Friday ili ‘Crni petak‘. Počevši od sutra, trgovine, one fizičke, ali i online, kupcima će nuditi proizvode na velikim popustima, te razno razne ponude.
Crni petak, vrijeme kada milijuni pokušavaju uštedjeti u svojoj blagdanskoj kupnji, danas je postao kulturni fenomen. Zadnjih godina taj se dan pretvorio u ‘crni tjedan‘ pa i ‘crni mjesec‘, pa se tako u tom periodu, kao i u prosincu očekuje rekordna potrošnja. Prema podacima Hrvatske gospodarske komore promet će doseći 137 milijuna eura, dok će se popusti najčešće kretati od 20 do 50 posto.
No, jesu li ti popusti stvarno isplativi, te varaju li nas reklame, u Intervjuu Media servisa pojasnili su stručnjak za digitalni marketing David Peranić i stručnjak za psihologiju marketinga Roberto Levak.
“Kada su reklamne kampanje u pitanju najčešće je snižena cijena, ali onda su ograničene količine, što s poslovne strane razumijemo. No, nekada nema ograničene količine, ali trgovci koriste ‘scarcity/urgency‘ da bi potaknuli ljude da se pokrenu i brže donesu odluku.”…pojasnio je Peranić.
A što kupca potiče da potroši više, rekao nam je Levak.
“Pokazalo se da promo kodovi, pogotovo kod skupih artikala u asortimanu služe kao lijek za bol prilikom plaćanja. S promo kodovima značajno se bolji rezultati postižu prilikom kupnje skupljih artikala. To je jedna od taktika koja se u tome koristi. Ovo što smo spominjali 2+1 gratis, snižene cijene, hitnoća, oskudica, to su uglavnom uobičajene metode i taktike.”
Objasnili su nam tako Levak i Peranić kako se pripremiti za ‘pametni‘ shopping:
“Ja ću vam dati perspektivu kako ja kupujem.”
“Štreberski.”
“Da, štreberski. Ja jako puno istražujem prije kupnje. Razmatram po četiri, pet opcija za istu stvar na različitim shoppovima. Uspoređujem cijene i dostavu, kao da radim neko mini istraživanje. Često ne kupim isti dan, prespavam.”
‘‘Dobro je promislit, čak i napravit popis što nam je najviše potrebno pa se pokušat suzdržat unutar tog okvira.‘‘
A za ovo vrijeme velike potrošnje, mnogi su se građani odlučili za sve popularniju i, za mnoge, jednostavniju opciju – online kupovinu, čime rastu i pokušaji prijevara i znatno većeg broja lažnih internetskih oglasa. Kako bi se izbjegli rizici od zlouporabe osobnih i kartičnih podataka, Hrvatska udruga banaka poručila je građanima da kupuju iz pouzdanih izvora, provjeravaju web adresu, da ne šalju novce, niti podatke o kartici nepoznatima, te prije plaćanja razmisle dvaput.