OTKRIVAMO: Što sve može borbeni zrakoplov Rafale

Hrvatska je u procesu nabave višenamjenskih borbenih aviona odabrala francuski Rafale. Trenutačnim hrvatskim avionima MiG-21 vijek trajanja istječe 2024., a naše će nebo nakon toga nadzirati 10 francuskih jednosjeda i 2 dvosjeda.

Njihova ponuda, vrijedna 999 milijuna eura, bila je najpovoljnija od četiri pristigle. Izabrani višenamjenski borbeni avion je najnovije generacije i smatra se jednim od najboljih na svijetu, rekao je premijer Andrej Plenković.

– Između ostalog jedini je od 4 ponuđena koji ima mogućnost nadzvučnog superkrstarenja. Može podnijeti najviše tereta, devet i pol tona, i ima najmanji radarski odraz, što ga čini djelomično nevidljivim, rekao je premijer, dodavši da će ga Hrvatska dobiti u najnovijem standardu F3-R, uvedenom 2018.

Ugovor bi s Francuskom trebao biti potpisan do kraja godine, a Hrvatska bi zrakoplove obročno trebala otplatiti do 2025. Francuska ponuda uključuje obuku pilota, simulatore, naoružanje i jednogodišnje jamstvo.

Francuska ponuda izabrana je u konkurenciji američke (novi F-16 Block 70), švedske (novi JAS 39 Gripen) i izraelske (rabljeni F-16 Barak). Francuska ministrica obrane Florence Parly kazala je da su avioni koji će biti isporučeni Hrvatskoj trenutno u službi francuskih Zračnih i svemirskih snaga.

Rafale se počeo koristiti u francuskoj vojsci 2004. i već je izvezen u Egipat, Katar, Indiju i Grčku. Hrvatska je druga zemlja NATO-a nakon Grčke koja je odlučila kupiti francuske zrakoplove, javlja HRT.

Na sjednici Vlade prezentirane su njegove tehničke mogućnosti:

● Dvomotoran, potpuno NATO kompatibilan

● 14 podvjesnih točaka, od čega 5 mogućih za gorivo

●  Punjenje gorivom u zraku (Tanker ili “Buddy Buddy”)

●  Elektronički radar i Integrirani optoelektronički senzor

●  Napredni EW SPECTRA (RWR, LWS, elektroničko ometanje, radarski i toplinski mamci, minimalni toplinski i radarski odraz <1 m2).

●  Najveći dolet 3700 km

●  Taktički radijus (A-A) 1800 km

●  Najveća brzina 1,8 Ma

●  Superkrstarenje 1,4 Ma

●  Plafon leta 15.000 m

●  Najveća poletna masa 24.500 kg

●  Korisni teret 9.500 kg