OTKRIVAMO: Novom uspinjačom do Gaja urni na zagrebačkom Krematoriju

Iako se, još uvijek, sve temelji na željama, informiraju i mogućim scenarijima budućeg projekta, ovim bi se ‘tradicionalnim’ gradskim prometalom pomoglo prvenstveno našim starijim sugrađanima.

Piše: Branimir Fagač

Mirogoj, središnje zagrebačko groblje, smješteno je na obroncima Medvednice, smatra se jednim od najljepših groblja u Europi, ali i u svijetu. Ono je, istovremeno i predivan park, ali i umjetnička galerija na otvorenom, te se zbog golemog broja, na njegovim poljanama, sahranjenih znamenitih osoba, s ponosom naziva i ‘hrvatskim Panteonom’.

Kako bi i u budućnosti tome bilo tako, i Mirogoj blistao svakim danom svom svojom ljepotom, svi djelatnici Gradski groblja, bez iznimke, svakodnevno se brinu za ljepotu i uređenost u cijelosti. Dakle, ne samo kao posljednje počivalište naših najmilijih ili ‘muzej na otvorenom’, Mirogoj spremno dočekuje svoje posjetitelje, uglavnom ljude starije dobi, nudeći im, uz očaravajući mir, spokoj i ljepotu, razne novitete u poslovanju, kako bi vrhunsku kvalitetu svojih usluga ‘digli’ na još viši nivo.

Stoga će sve njih, baš kao i ostale stanovnike metropole, koji će kad-tad morati ‘doći Bogu na račun’, zasigurno razveseliti najava odgovornih u Gradskim grobljim, o izgradnji treće električne uspinjače u Zagrebu, i to na području groblja Gaj urni – Krematorij.

“Aplicirat ćemo na sredstva iz Europskog fonda i to za područje socijalne inkluzije. Plan je izgraditi uspinjaču koja bi vodila od gornjeg platoa, gdje se izlazi iz autobusa na Krematoriju, a donja postaja bila bi uz tamošnje cvjećare. Tako bi se premostio za mnoge težak, a ze neke čak i nesavladiv ‘spust’ niz stepenice prema dvoranama za ispraćaje”, ističe Patrik Šegota, voditelj podružnice Gradskih groblja.

Kako će ta, treća po redu uspinjača na prostoru metropole, u konačnici, točno izgledati, odlučiti će se, tvrdi on, nakon osiguravanja potrebnih sredstava i konzultacijama sa stručnjacima. Jer, odgovorni u Gradskim grobljima, zasad se samo informiraju o postojećim modelima i mogućim scenarijima budućeg kapitalnog projekta. Stoga, jasno, svekolikoj javnosti još neko vrijeme, nadamo se ne baš predugo, neće biti poznata cijena koštanja, vrijeme početka radova, baš kao ni izvođači koji bi taj zahtjevni projekt trebali realizirati.

A dok se to ne dogodi, podsjetimo se: Prva gradska uspinjača, koja spaja zagrebački Gornji i Donji grad, po ideji i izvedbi osječkog poduzetnika D. W. Kleina, službeno je puštena u pogon 8. listopada 1890. godine, a s radom počela 23. travnja 1893. godine. Ove godine slavi 130. rođendan.

Uspinjača na Ksaveru – poveznica između Zvijezde i Cmroka, izgrađena je 1980. godine, a potpuno obnovljena 2013. godine. Izgrađena je zbog poboljšanja i olakšanja uvjeta života ovdašnjih stanovnika treće životne dobi, a četrdeset joj je godina tek.

I tako, dok se s nestrpljenjem čeka nova, treća po redu električna uspinjača u metropoli, Gradska groblja, osluškujući želje i zahtjeve za novim uslugama, nastavljaju s brojnim aktivnostima. Nude, dakle, među inim, organizaciju pune usluge, od prijevoza pokojnika do nabave cvijeća i uređenja grobova, te mogućnost režiranja osobnog ispračaja na Krematoriju.

 

Komentiraj